Aaron Lee Tasjan – Tasjan! Tasjan! Tasjan!

Aaron Lee Tasjan - Tasjan! Tasjan! Tasjan! album cover

Jaren 60 Rock & Roll meets 80’s disco pop. Dat is hoe ik het nieuwe album van Aaron Lee Tasjan wil omschrijven. Tasjan! x3 neemt je mee terug naar die roerige tijden waar alles nog zo kleurrijk, onbezonnen en veelal vrolijkheid was. Met dansbare popliedjes maakt hij een album die je tegenwoordig niet zo vaak meer hoort.

Het platenlabel New West staat altijd garant voor het uitbrengen van goede platen. Verscheiden artiesten zoals Kacy & Clayton, Robert Ellis en American Aquarium bevinden zich op dit label. Niet de minste namen in het country en roots universum. Tasjan prijkt mooi tussen dit rijtje en doet dat met zijn platen zeer verdienstelijk.

Voor Aaron Lee Tasjan is dit inmiddels zijn derde plaat op New West en het klikt blijkbaar van beide kanten. Tasjan! x3 klinkt vol met inspiratie en catchy popdeuntjes die de voetjes van de vloer laten doen. Computer of Love is zo’n nummer. Het nummer gaat over het digitale leven dat wij als mensen leiden. En welke problemen daar allemaal bij komen kijken. Met die teksten in het achterhoofd en een retro 80’s pop geluid doet Tasjan je even helemaal wegdromen.

Die popdeuntjes en catchy refreintjes blijven aanhouden tot het laatste nummer. Het is knap hoe Tasjan de plaat genoeg memorabel houdt en je sommige nummers niet meer uit je hoofd krijgt. Feminine Walk, Dada Bois en Sunday Women, het zijn allemaal liedjes heel mooi vormgegeven en een uitstekende reflectie van het gehele album.

De stem van Aaron Lee Tasjan past ook heel goed bij de muzikale inkleuring van de plaat. Een stem die doet terug denken aan de jaren 60 ten tijde van The Beatles en The Beach Boys. Het is daardoor ook dat je een uitbarsting hoort van verschillende decennia. Maar Tasjan houdt vooral ook een eigen geluid die prima past in de tegenwoordig tijd. Pop muziek zoals het ooit was en hoe het nu is.

De talentenafdeling van New West heeft met Aaron Lee Tasjan een topper in huis gehaald, zoveel is wel zeker. Met deze derde plaat is de inspiratie vol op aanwezig en kleurt elk nummer de regenboog. Tasjan legt de lat voor andere artiesten erg hoog. Tasjan x3 is een doordachte plaat geworden waar er bewust gekozen is voor een retro geluid. Geen problemen van deze kant, want het is volop genieten en daarnaast leuk om verschillende aspecten van vroegere tijden terug te vinden. (New West)