Abby Posner – Kisbee Ring

Abby Posner - Kisbee Ring album cover

Met 16 jaar aan ervaring als componist begint de reis voor Abby Posner uit Los Angeles nu pas echt. Dit jaar brengt ze haar volwaardige debuut solo plaat uit Kisbee Ring. Een album die een lange aanloop heeft, maar nu eindelijk realiteit is geworden. Mede dankzij de pandemie heeft Posner tijd gevonden om te werken aan haar eigen solo carrière als muziek artiest. Je vindt op Kisbee Ring teksten over racisme, depressies en liefdes. Alles wat het leven zo mooi, maar ook minder mooi maakt.

Dat we hier met een ervaren muzikante te maken hebben wordt direct na het luisteren gelijk duidelijk. Abby Posner handelt alle instrumenten haarzelf en je hoort op deze plaat dan ook een groot feest aan instrumentatie die Kisbee Ring zo ontzettend interessant maken. Banjo’s, akoestische gitaren, mandoline en pedal steels, deze dame is van alle markten thuis en dat maakt de muziek extra mooier.

Waarom heeft het zo lang moeten duren voordat Abby Posner eindelijk de stap durfde te maken naar een solo album? Dat komt grotendeels doordat ze voornamelijk muziek componeert voor reclames, films en radio shows. Deze composities van haar zal je niet alleen in de Verenigde Staten horen, maar wereldwijd. Haar werk is ook te horen in landen zoals China, Groot-Brittannië en Australië. Muziek is Posner’s passie en ze leeft het iedere dag.

Overigens is Kisbee Ring niet haar eerste echte album die ze uitbrengt. Ze heeft een band genaamd Abby and Myth waar ze in 2017 een debuutplaat mee uitbracht. Waarschijnlijk bracht dat niet het resultaat wat ze in gedachte had of was ze gewoon toe aan een solo carrière. Desalniettemin is haar eerste echte solo plaat een feit en maakt ze hiermee enorme indruk. Je hoort aan Kisbee Ring het vakmanschap, de kwaliteit en de jaren lange ervaring.

Zoals aangegeven tipt Kisbee Ring verschillende belangrijke onderwerpen aan die zich vandaag de dag in de maatschappij afspelen. Het uitblinkende en een van de hoogtepunten Blind Spots is geïnspireerd op de moord van George Floyd. Daar zet ze single Low Low Low tegenover die een ander gevoelig onderwerp aantipt over verdriet en depressie. Iets waar Abby Posner zelf tijdens de pandemie mee te maken kreeg.

Kisbee Ring is met de enorme diversiteit een prachtig muzikaal stuk geworden. Van de indringende teksten tot de prachtige muzikale inkleuring, alles aan deze plaat klopt. Hopelijk krijgt Abby Posner hiermee de erkenning die ze verdient als muziek artiest. We hebben hier te maken met iemand die weet hoe muziek in elkaar zit. Ze heeft inmiddels 16 jaar ervaring met een componeren van muziek, maar zet nu haar eerste stappen als solo artiest. Dat doet ze ongelofelijk sterk met Kisbee Ring die niet zomaar onopgemerkt mag blijven. Klasse plaat van een beginnende solo artiest waar we hopelijk nog veel van gaan horen.