Air Cool Jenny – First Flight

Air Cool Jenny - First Flight album cover

Mag ik opmerken dat eigenlijk iedereen weer klaar is om te gaan vliegen? Niet heel goed voor het milieu, maar men snakt weer naar nieuwe landen en culturen. Helen Rose en Kramer Sanguinetti uit Los Angeles hebben hun eerste vlucht achter de rug. Een vlucht als metafoor in de vorm van hun eerste EP als muzikaal duo. Rose is een multi-instrumentalist en singer-songwriter met een eigen solo carrière. Inmiddels heeft ze een EP en LP op haar naam staan. Sanguinetti is eveneens multi-instrumentalist en singer-songwriter. Hij studeerde klassieke- en jazz gitaar. In 2019 leerde hij zichzelf de pedal steel gitaar te bespelen. Het duo ontmoette elkaar voor het eerst tijdens een show in New York City. Liefde op het eerste gezicht met beiden een passie voor muziek. Air Cool Jenny is de samensmelting van deze extreem grote muzikale talenten. Inspiratie halen ze overal vandaan. Country, Appalachen folk, jazz , blues en funk en ga zo maar door. Deze nieuwe EP First Flight heeft dan ook diverse invloeden in zich. Pissin’ On the Moon is een nummer op deze EP die het meest bijblijft en waar ik in de toekomst meer van wil horen. Uptempo beat met een zuiver honky tonk geluid en pedal steels alom vertegenwoordigd. Heerlijke authentieke country track, die direct indruk doet maken. First Flight is een eerste kort voorproefje en ik denk dat Air Cool Jenny wil afwachten hoe het publiek reageert op de muziek. Wat mij betreft kunnen ze met deze vier nummers makkelijk verder bouwen naar een volwaardige LP. De creativiteit is aanwezig en alle 4 nummers zijn kwalitatief gezien van sterk niveau. Er is helemaal niets mis met de muziek op First Flight en ik hoop dat Helen en Kramer hun vluchten uitbreiden naar waarnaar toe dan ook. Ik zal met alle plezier een passagier zijn.