Bo DePeña – Bo DePeña

Bo DePena album cover

Op zoek naar country muziek met authenticiteit? Kijk niet verder, want Bo DePeña is het echte werk. Met zijn tweede album is iedere noot een voltreffer. Met veel fiddle, up tempo nummers maakt hij een van de beste albums van 2020.

Bo DePeña is een reislustige dwaler. Dat is te merken aan het ongelofelijke aantal optredens die hij per jaar geeft. 175 optredens is ieder jaar zijn minimum. Maar ook continu op reis zijn slaat over in zijn teksten. Op album opener This Town verlaat hij zijn thuisstad met de Greyhound bus en reist naar de andere kant van het land. Hij ziet wel wat er op zijn pad komt. En op Long Road to Denver verlaat hij de stad Larodo om zijn liefde op te zoeken in Denver.

Liefde is een andere thema dat uitspringt op dit album. Met nummers zoals Maxine en Making My Way Back to You verkent hij nadrukkelijk de liefde met aanstekelijke melodieën. Zeer dans- en genietbaar.

De fiddle is het instrument wat de overhand heeft op deze plaat. Er zijn zelfs fiddle solo’s die onmogelijk niet te horen zijn. En dat geeft net die extra touch aan dit album. Alhoewel veel fiddle, heeft het niet te overhand en mengt het goed met de rest van de instrumentatie.

Alhoewel Bo DePeña een hardwerkende muzikant is loopt zijn populariteit nog achter. Hij verdient absoluut de credits en erkenning voor de muziek die hij maakt. De kwaliteit is er, zoals ook het vele touren. Dit jaar is het touren natuurlijk bijna nihil, maar dat weerhoudt Bo DePeña er niet van om veel livestreams te doen. Hij blijft in ieder geval een druk baasje als je afgaat op zijn social media activiteiten. Bo DePeña is een opkomende country artiest met veel potentie. Zeker een aanrader.