Briana Adams – One More Highway EP

Briana Adams - One More Highway EP album cover

Dat uit de staat Texas goede country muziek komt is alom bekend. Vroeger met Willie Nelson, Waylon Jennings en George Jones en tegenwoordig met Aaron Watson, Flatland Cavalry en Cody Jinks. Ik hussel wat namen door elkaar, maar voor de (alternatieve) country luisteraar waren en zijn het mooie tijden met dit soort artiesten uit Texas. En er is genoeg nieuwe aanwas. Neem nu Briana Adams uit Winchester Texas. Begin deze maand bracht ze nieuwe EP One More Highway uit en het wordt gelijk duidelijk dat ze haar invloeden uit de oude country helden haalt. Op deze EP is een artiest als Waylon Jennings niet ver weg. Country met een rock & roll twang zoals ze dat vroeger deden. Hier en daar een fiddle en veel pedal steel, je wordt helemaal ingepakt. En dat voor zo’n 15 minuten. Een kortstondig country avontuurtje. Maar Briana Adams geluid op One More Highway is tevens heel erg bij de tijd. Het derde nummer Learn How to Fly is country-rock met duidelijk overeenkomsten met Nashville’s Ashley McBryde. Heerlijk uptempo track die de veelzijdigheid laat zien van Adams. Dus ja, het enige wat op One More Highway tekort schiet is de speelduur. Het is Briana Adam’s tweede EP en deze dame heeft zeker de potentie om een volledig album te knallen. Desalniettemin houdt ze het Texas country geluid levendig en borduurt ze verder op oude en nieuwe helden van country muziek. En van zulke artiesten kunnen er niet genoeg zijn. Briana Adams is er eentje om goed in te gaten te houden, want ze zou zomaar kunnen doorbreken. One More Highway laat in ieder geval zulke kwaliteiten zien.

Uitgebracht door 17th Digital