Caroline Jones – Antipodes

Caroline Jones - Antipodes album cover

Je quarantaine periode in een land zoals Nieuw-Zeeland doorbrengen, niet heel mis zou je denken? Het overkwam country pop artiest Caroline Jones en zorgde voor allerlei geluksmomentjes, ondanks de strenge restricties die in dat land heersen. Zo vond ze een nieuwe liefde en schreef en produceerde ze een groot deel van haar nieuwe album Antipodes.

Interessante naam geeft Jones haar nieuwe album mee, Antipodes. Wat houdt dat precies in vraag je je af?Na een korte Google Translate kom je erachter dat het het andere eind van de wereld betekent. En dat is nu net wat Nieuw-Zeeland in principe is. Heeft het veel invloed gehad voor het album dat de productie voor een groot deel in Kiwiland lag? Ik hoor het in ieder geval niet, maar Caroline Jones heeft naar eigen zeggen veel nummers geschreven op basis van haar reis door dit geweldige land.

Ze is op dit moment weer terug in haar vertrouwde Amerika en geeft vol gas om het album te promoten. Zo staat ze in het voorprogramma van Zac Brown Band. Niet de minste naam in mainstream country, die overigens ook net een nieuwe plaat uithebben. Het geeft aan dat Jones inmiddels wel aardig wat naam heeft weten op te bouwen in de States. Haar eerste album Barefeet deed het redelijk en de afgelopen jaren bracht ze ook wat succesvolle singles uit.

Antipodes bestaat wederom volop uit catchy country pop die niet te weerstaan zijn. De muziek ligt prettig in het gehoor en zelfs met een cover als Big Love van Fleetwood Mac weet ze wel raad mee. Prachtig gitaar- en viool spel op dat nummer. Misschien is dit statement wat zwaarbeladen, maar Antipodes doet sterk denken aan Taylor Swift in haar jongere country jaren. Dit album van Jones heeft zo’n zelfde manier van zoetigheid.

No Daylight is een van de smaakmakers van Antipodes en is een directe liefdesbrief van Jones haar tijd in Nieuw-Zeeland. Heerlijk zwoel nummer die met de bijgevoegde YouTube video (zie onder aan deze recensie) het idee van haar reis heel goed samenvat en duidelijk maakt. Want ja, ze heeft de liefde nu echt gevonden en is zelfs verloofd. Hoe vind je dat?

Dat maakt van de plaat een prima luisterplaat die je elk moment van de dag kan opzetten. Overigens ben ik er na een aantal keer dan ook wel weer op uitgekeken. Nogmaals, positiviteit vangt hier de meeste wind, maar teveel van deze zoetige country pop doet hier niet goed. Voor de mainstream country luisteraars is dit een dikke aanrader en Caroline Jones heeft de smaak met deze nieuwe plaat te pakken. Volgende exotische land om muziek te maken maar doen in Aziƫ?

Uitgebracht door True to the Song