Dillon Carmichael – Hot Beer EP

Dillon Carmichael - Hot Beer album cover

Ojee, met een titel als Hot Beer kan er veel verkeerd gaan binnen country muziek. Brengt country rocker Dillon Carmichael met deze nieuwe EP een bro country plaat uit? Het zal toch niet. Gelukkig is dat niet het geval met Hot Beer, maar het heeft veel momenten die erg uptempo en honk tonk aanvoelen. Maar Carmicheal blijft binnen de grenzen van de goede kanten van country rock. Dillon Carmichael brak in 2018 door met zijn debuut Hell on an Angel. Hij schetste hier de fundamenten van zijn muziekstijl neer en dat werd door de alternatieve country scene aardig goed opgepakt. Ook belangrijk om te vermelden was dat zijn debuut geproduceerd werd door Dave Cobb. En ja, als Dave Cobb het in je ziet zitten doe je waarschijnlijk iets heel goed. En Hell on an Angel is ook een helluva plaat. Dikke aanrader voor diegene die veel hedendaagse country rock luisteren. Zijn laatste EP kwam afgelopen week uit en laat min of meer een continuïteit van zijn debuut horen. De teksten zijn wel wat vlakker, maar de schrijfsels op Hot Beer zijn prima uitgewerkt. Er straalt vooral veel plezier in uit, zowel tekstueel als muzikaal gezien. En dat is denk ook echt het uitgangspunt van Dillon Carmichael geweest voor deze nieuwe plaat. Plezier en een goede tijd beleven. Dat komt even goed uit nu de wereld langzamerhand weer open gaat. Maak een biertje open met een paar vrienden en zet de muziek van deze authentieke country rasartiest op en het kan niet verkeerd gaan. Hot Beer is duidelijk voor, zoals de Amerikanen veel naar refereren, de friday nights gemaakt. Ik drink met je mee! (Riser House Records)