Ooit was Erin Enderlin een tourgids bij de Country Music Hall of Fame & Museum in Nashville. Ze vertelde prachtige verhalen over het country verleden aan groepen schoolkinderen. Tegenwoordig is Erin Enderlin zelf onderdeel van een van de tentoonstellingen van het museum. Hoe raar kan het lopen? Dat zo’n groot museum Enderlin toevoegt gebeurt niet zomaar. Deze pure country artieste heeft een paar geweldige platen op haar naam staan. Als je country muziek zoekt met grote invloeden uit het country verleden zit je met Erin Enderlin goed. Patsy Cline, Tammy Wynette, Reba McEntire en Emmylou Harris zijn zomaar wat namen waar Enderlin raakvlakken mee heeft. Met platen Whiskeytown Crier (2017) en Faulkner County (2019) brak deze dame door bij een groot publiek en kreeg zodoende ook erkenning van andere (legendarische) country artiesten. Zo hoorde ene Rosanne Cash het nummer Queen of Marina Del Rey van Enderlin en zocht Cash toenadering tot Enderlin. Dat resulteert in een samenwerkingsnummer genaamd Cut Through Me. Het nummer staat op Enderlin’s nieuwe EP Barroom Mirrors. Een EP waar Enderlin wederom laat horen waarom ze de laatste jaren zo geroemd wordt. Heerlijke pure authentieke nostalgische country muziek die flink in het verleden duikt. Ze kiest overigens bewust voor het uitbrengen van een korte EP, omdat ze ironisch gezien juist met de moderne tijd mee wil. En lange albums horen wat haar betreft in deze tijd niet thuis. Daar valt over te debatteren, maar desalniettemin is Barroom Mirrors country muziek van klasse. Zoek niet verder als je zin hebt in een moderne country artiest gehuld in een oude country outfit, Erin Enderlin is precies dat.

Uitgebracht op Black Crow Productions