Jon Randall – Neon Texas EP

Jon Randall - Neon Texas album cover

Jon Randall, waar zou je die naam eerder gehoord kunnen hebben? Ja, natuurlijk van The Marfa Tapes die afgelopen vrijdag is uitgekomen. Samen met de Texaanse Jack Ingram en Miranda Lambert kwam het trio bij elkaar in Marfa, Texas om een geheel akoestische plaat op te nemen. Geen rijke productie, geen opsmuk, alleen de teksten en akoestische gitaren. Ik kan bij deze al verklappen dat het een fantastisch project is geworden en een recensie volgt snel. Terug naar Jon Randall. Een zeer vakbekwame artiest, songwriter en producer. Meerdere Grammy awards gewonnen en zeer gerespecteerd in de country muziek. Hij heeft 15 jaar geen muziek uitgebracht als solo-artiest, maar begin 2021 kwam daar verandering in. Het prachtige tedere Texas country nummer Keep on Moving was een prachtige terugkeer als solo-artiest. Dat nummer volgde Jon Randall vorige maand op met de EP Neon Texas. Een kort avontuurtje die schijnbaar de opmaat moest worden naar The Marfa Tapes. Met de producer en singer / songwriter kwaliteiten heeft Jon Randall hier met Neon Texas een mooie EP neergezet. Niet voor niets heeft deze country artiest verschillende Grammy’s gewonnen. Neon Texas is een ingetogen en korte EP. Alle vier de nummers zijn Texas country waardig. Het kleurt veilig binnen de lijntjes en je bent er zo doorheen. Geen straf, fijn is het zeker. Randall laat hier in ieder geval blijken dat hij het nog niet verleerd is. Overigens zijn ook op The Marfa Tapes de nummers van Randall uitstekend. De vraag is of Jon Randall na Neon Texas en The Marfa Tapes met een volledig solo-album komt dit jaar. Ik zou graag willen horen wat hij meer voor zichzelf heeft geschreven de afgelopen 15 jaar. Desalniettemin is de muziek die Randall tot nu toe in 2021 heeft uitgebracht prima vertoeven en smaakt naar meer. Hij zal het afgelopen jaar genoeg vrije tijd hebben gehad, want het vele toeren en produceren heeft op een laag pitje gestaan. Misschien de tweede helft van dit jaar nieuwe muziek? Tot die tijd vermaak ik mij prima met Neon Texas en zijn aandeel bij de The Marfa Tapes. (Lonesome Vinyl)