Pharis & Jason Romero – Bet On Love

Pharis and Jason Romero - Bet on Love album cover

Muziek maken en delen lopen als een rode draad door het leven van Pharis en Jason Romero. Zo maakt Jason naast het muziek produceren banjo’s in zijn eigen winkel. Pharis geeft workshops voor beginnende zangers en zangeressen. Ze treden actief op binnen en buiten Canada en daarnaast voeden ze twee kinderen op. Voor zo’n druk bestaan kan ik alleen maar respect hebben.

Gaat de kwaliteit van de muziek dan niet in de weg zitten? Kan het na zes albums nog wel inspirerend klinken? Na het luisteren van Bet On Love kan ik dit alleen maar met een ja beantwoorden. Wat een mooie en rustgevende plaat is dit geworden zeg. De banjo is uiteraard sterk vertegenwoordigd, maar je hoort ook akoestische gitaren en flarden van de mandoline.

Op het nummer New Day omarmen Pharis en Jason het feit dat elke nieuwe dag weer een nieuwe frisse start kan zijn. Ondanks dat er emoties kunnen zijn van verdriet en eenzaamheid. Ze zijn er voor elkaar en maken elkaar sterk, dag in dag uit.

Right in the Garden brengt het duo terug naar momenten in de achtertuin die waardevol zijn geweest. Zo waren er bruiloften, maar bijvoorbeeld ook de spelende kinderen. Zoals Pharis zingt: het is goed in onze tuin, we lopen door wonderland. Prachtig stukje muziek die een inkijkje geeft in het huiselijk leven van het duo.

De muziek op Bet On Love is sprookjesachtige folk en laat je wegdromen naar het leven wat Pharis en Jason Romero leiden. Zoals eerder gezegd is de banjo sterk aanwezig. Nummers die er echt boven uit steken zijn er niet, maar als geheel klinkt het voortreffelijk mooi. Bij The Lowest Pair hoor je de ervaring van het jarenlange muziek maken en dat hebben Pharis & Jason Romero ook. Bet On Love is een prachtige plaat geworden. Als je van dromerige en romantische folk muziek houdt is dit album absoluut het luisteren waard.