Triston Marez – Triston Marez

Triston Marez - Triston Marez album cover

Wat veel goede country muziek komt er uit de staat Texas. Ik kan het niet genoeg benadrukken. Voor wie country volgt mag Texas country niet missen. Ik heb het op Orange Flag Music al veel gehad over de Lone Star state. Artiesten zoals Aaron Watson, Jamie Lin Wilson en Randy Rogers Band. Tipje van de ijsberg, geloof mij. Nieuw aan dit sterke country front is Triston Marez. De afgelopen jaren bracht hij een EP en wat singles uit, maar is in 2021 klaar voor een volwaardige LP. En wat voor één.

De titelloze plaat van Triston Marez is geproduceerd door Nashville producer Alex Torrez. Die zou je misschien kunnen kennen van Gabe Lee. Voor Lee’s album Honky Tonk Hell schreef ik vorig jaar een erg positieve recensie. Wat Marez betreft maakt hij dus deels de overstap naar Nashville. Dat is niet heel ongewoon, want Parker McCollum deed het en ook Randall King. Triston Marez heeft in ieder geval de juiste producer gekozen, want het album is 100% country, zonder enige concessies te doen.

Dat Triston Marez een van de meest veelbelovende country artiesten van het moment is wordt hier wel duidelijk. De plaat is doordrenkt van fiddles en pedal steels en balanceert in het midden van Texas en Nashville country. Het valt te waarderen dat je als country artiest je roots niet vergeet en Marez doet dat dan ook niet. Zelfs als je de mogelijkheid krijgt om samen te werken met Ronnie Dunn (van bekend country duo Brooks & Dunn). Dat doet Marez op single Where the Neon Lies en dat is gewoonweg pure country.

Als je scherpe randjes zoekt binnen country muziek hoef je niet aan het adres van Triston Marez te zijn. Zoals gezegd is dit album een kruising van Texas en Nashville country die daardoor erg veilig binnen de lijntjes kleurt. De country melodieën zijn fijn, nestelen snel in je hoofd en je bent in no-time door de twaalf nummers heen. Knap om dat op een debuutplaat te bewerkstelligen.

De potentie van Triston Marez is enorm. Of hij gaat uitgroeien tot een volwaardig groot country artiest blijft afwachten. Niets is zeker in de country muziek. Maar de eerste stappen zijn gezet. Nu is het aan de country luisteraar om te beoordelen of Triston Marez het waard is. Aan de muziek zal het wat mij betreft in ieder geval niet liggen, zoveel is wel duidelijk. Dit is fijne country muziek die het beste van Texas en Tennessee samenbrengt. Een mooie toekomst lonkt voor deze jonge country muzikant. (Torrez Music Group)