Anna Calvi – Tommy

Anna Calvi - Tommy album cover

Streaming diensten zijn tegenwoordig een bekende manier van ontspanning. Ik laat Netflix, Videoland en HBO Max voor wat het is en laat de muziek spreken. Ik ben daarom ook niet echt bekend met de serie Peaky Blinders, al weet ik wel dat het een grote hit is op internet. Je ziet af en toe wat nieuwsberichten erover voorbij komen. Anna Calvi heeft voor het vijfde en zesde seizoen van deze serie een viertal nummers opgenomen. Anna Calvi zelf komt bij niet echt bekend voor, maar met een cover van Johnny Cash en Bob Dylan is mijn interesse direct gewerkt. Nu ik de EP een aantal keer heb voorbij horen komen vind ik het allemaal best heftig. Ain’t No Grave wordt aangekleed met jakkerende gitaren en de andere nummers hebben ook redelijk wat heftig gitaargeweld. Het zal zeer waarschijnlijk goed bij de doelgroep passen die Peaky Blinders heeft. In mijn optiek vind ik het allemaal een beetje too much. Dat maakt het niet slecht en ik denk dat veel luisteraars van Anna Calvi en Peaky Blinders de muziek zeer fijn gaan vinden. Overigens is Bob Dylan’s All the Tired Horses nog best te doen voor mijn zin. Tsja, als je gewend bent om vooral country muziek te luisteren is dit wel even wennen. Desalniettemin vind ik het niet erg om af en toe wat rock muziek op te zetten, zoals dat op Tommy wordt gebracht. Of dit nu mijn vernieuwde passie in muziek gaat worden dat denk ik niet. Leuk om een gospel nummer van Johnny Cash in extreme vorm aan te horen en leuk dat Bob Dylan niet wordt vergeten. Al met al best acceptabel tussendoortje.

Uitgebracht door Domino Recording