Brock Davis – Everyday Miracle

Brock Davis - Everyday Miracle album cover

Brock Davis is een singer-songwriter uit Vancouver, maar woont al jaren in Santa Cruz, Californië. We hebben hier te maken met een ervaren troubadour, want hij heeft door de jaren heen enorm veel opgetreden in zalen over de gehele wereld. Zijn nieuwe album Every Miracle is een intense luisterervaring met persoonlijke en louter positieve verhaalvertelling.

Het is niet makkelijk om de muziek van Brock Davis een label te geven. Het is van alles wat. Een beetje country, en beetje folk, een beetje gospel en ook hier en daar wat rock. Om het binnen de veilige kaders te houden vind ik Americana de meest geschikte naam. De songs klinken fantastisch in het gehoor en er is tijdens de productie niet ingehouden om een zo’n rijk mogelijk geluid te creëren.

Maar de verhalen en teksten, dat is iets waar Brock Davis in excelleert. De liefde krijgt veel de kans op Everyday Miracle en zo merk je dat Davis een man is met genoeg te geven. Nummers als Angela (Please Say Yes) en My Promise To You zijn hiervan perfecte voorbeelden. Maar ook in een nummer zoals Make a Family, over de moeilijkheden om een gezin te beginnen, zit veel liefde.

De verhalen op Everyday Miracle klinken allemaal best positief en dat is iets wat Brock Davis heeft willen bereiken met dit album. De positieve teksten gaan gepaard met de opbeurende muziek en het is allemaal om heel vrolijk van te worden. Je merkt dat Davis tijdens de productie van dit album zich in prettige en zonnige sferen bevond.

Everyday Miracle krijgt als subtitel de naam Backstage Sessions – Part 1 mee. Dat betekent dat er binnenkort een tweede deel zal verschijnen, begin volgend jaar naar verwachting. Dit album is mijn eerste kennismaking met Brock Davis en ik ben overtuigd van deze singer-songwriter. De muziek is in alles oprecht, vanuit het hart en met veel liefde geproduceerd. Ik ben benieuwd wat deel twee te brengen heeft.

Het wordt duidelijk dat Brock Davis weinig moet hebben van streamplatforms zoals Spotify. Everyday Miracle is er nog niet op te vinden en zal waarschijnlijk pas later dit jaar verschijnen. De enige mogelijkheid om het album nu te kunnen beluisteren is om naar zijn officiële website te gaan en de cd te bestellen. Helaas voor het internet, het is nog even wachten. Maar goed, als je zin hebt in kwaliteit Americana muziek en een cd speler hebt dan is het de aanschaf meer dan waard.