Grant Langston – Alabama

Grant Langston - Alabama album cover

Het album Alabama van country artiest Grant Langston is een bijzondere. Niet omdat de muziek zo uitzonderlijk goed is, maar meer omdat het een hele vreemde release kent. Het album zou een aantal maanden geleden worden uitgebracht, maar het album werd via streaming gehackt en er werden een aantal nummers ver voor de releasedatum illegaal online gezet.

Ik vind dit een heel opmerkelijk verhaal. Het is sowieso al heel vreemd waarom dit vandaag de dag nog steeds kan gebeuren. Maar ook vind ik het opmerkelijk omdat Grant Langston niet heel bekend is en ik het heel raar vind welke persoon op de wereld hierbij baat zou hebben. Het album werd heel wijs uitgesteld en de gehackte liedjes zijn inmiddels niet meer te horen.

Als je naar Alabama luistert dan zal je je waarschijnlijk verbazen waarom iemand in hemelsnaam iemand deze liedjes zou stelen. De stream aantallen zijn heel minimaal en ik denk niet dat een grote groep mensen aan het wachten waren om dit album te gelijk te beluisteren. Grant Langston maakt muziek puur voor de liefde van de muziek en verdient er geen miljoenen dollars mee.

We moeten het doen met acht nummers in plaats van de oorspronkelijke twaalf en dat is jammer. Maar wat Grant Langston laat horen op Alabama is heel mooi en je hoort een vakman aan het werk. De muziek heeft een prettig tempo en de liedjes zijn honky tonk country op z’n best. Dit soort muziek is heel geschikt om live ten gehore te brengen en dat is iets wat Grant Langston dan ook graag doet, het publiek entertainen.

Alabama heeft door deze vreemde release best wat aandacht gekregen, maar het is niet zo dat iedere liefhebber van country muziek naar dit album gaat luisteren. Nogmaals, ik snap niet waarom iemand liedjes van een artiest zoals Grant Langston zou stelen en illegaal op het internet plaatsen. Zijn we niet allang voorbij dit soort rare taferelen?

Maar goed, Grant Langston heeft Alabama uitgesteld en de gestolen liedjes er vanaf gehaald. Alsnog blijven er acht uitstekende liedjes over waar iedere liefhebber van country veel plezier aan kan beleven. Grant Langston had afgelopen maanden wat meer aandacht dan normaal, maar zoals je begrijpt niet de gewenste. Met de muziek is niets mis en ik hoop dat Grant Langston zijn muzikale carrière met kracht voortzet met veel nieuwe muziek en optredens.