Maggie Rogers – Don’t Forget Me

Maggie Rogers - Don't Forget Me album cover

Het debuutalbum Heard It In A Past Life van Maryland’s singer-songwriter Maggie Rogers was een succes. Een succes is eigenlijk nogal een understatement, het was haar grote doorbraak bij het mainstream publiek. Het album telt op streamplatforms absurde aantallen. Surrender van twee jaar geleden deed het wat minder, maar met Don’t Forget Me is ze vastberaden om iedereen te laten horen dat ze een blijvertje is.

Of Maggie Rogers echter wel wil blijven in de muziekwereld is in de toekomst afwachten. Want tussen haar vorige album Surrender en Don’t Forget Me vond ze tijd om een studie af te ronden op de universiteit. Je zult je afvragen waar ze de tijd vandaan haalt, want tussen de twee albums zit maar twee jaar. Bezige bij met interesses op verschillende vlakken en misschien kiest ze in toekomst voor een heel andere richting in haar carrière.

Maar als ik luister naar Don’t Forget Me dan denk ik dat Maggie Rogers toch besluit om in de wereld van de muziek te blijven. Er wordt namelijk met veel plezier muziek gemaakt en het album klinkt heel sterk. De kwaliteit van de liedjes zijn ongekend goed en het is echt een indie pop album uit het boekje. Alles klopt en ik zal het heel vreemd vinden als dit album binnen een aantal maanden geen groot succes wordt.

De balans op Don’t Forget Me is aanwezig. Zo heb je de pittige energieke uptempo songs. Heerlijk om de kracht van dit soort nummers te horen met mooie catchy melodieën. Maar Maggie Rogers weet ook veel indruk te maken met rustige piano ballads. Het album is ook heel toegankelijk, waarbij vervelen niet in het woordenboek hoeft voor te komen.

Met haar debuutplaat wist Maggie Rogers een Grammy nominatie te bemachtigen. Dat zegt natuurlijk veel, zeker als je dat als beginnende artiest voor elkaar krijgt. En ik kan mij niet voorstellen dat Don’t Forget Me ongemerkt voorbijgaat aan de prestigieuze award shows. Dit album bevat naar mijn mening alles om door critici en mainstream publiek enorme waardering te krijgen.

Even tussendoor een studie afronden en dan kort daarna met een album zoals Don’t Forget Me komen. Het moge duidelijk zijn dat Maggie Rogers veel talent heeft als artiest en dat ze elk album weer de kracht heeft om het maximale te brengen. Ze zal voor dit album vast weer samen hebben gewerkt met ervaren muzikanten en producers, want je hoort aan alles dat dit een top productie is. Ken je deze dame nog niet, dan is het tijd om kennis te maken. Een artiest om te onthouden.