Angela Perley – Turn Me Loose

Angela Perley - Turn Me Loose album cover

Ohio’s Angela Perley beweegt zich al een tijdje door het muzikale landschap. Zo begon ze haar muzikantenbestaan met begeleidingsband The Howlin’ Moons en bracht in 2014 en 2016 succesvolle platen uit. Maar dat was niet genoeg en Perley besloot om solo te gaan. Dat resulteerde een aantal jaren geleden in solo debuut 4:30 en dit jaar opvolger Turn Me Loose.

Deze dame uit Ohio heeft door de jaren heen met veel succes een naam opgebouwd. Niet alleen wist ze met haar band hoge ogen te gooien, maar ook het solo-avontuur kan als een succes gezien worden. Dat wordt nog maar eens bevestigd aangezien ze het podium heeft gedeeld met grote legendes zoals Willie Nelson en Lucinda Williams. Angela Perley is echt niet de zoveelste en weet zich te onderscheiden van de rest.

Turn Me Loose laat heel goed horen waarom Angela Perley zo succesvol en onderscheidend is binnen de Americana scene. Luister je naar dit album, dan zul je merken dat je niet anders kan doen genieten van al het moois wat deze muziek te bieden heeft. Het album is heel toegankelijk en voor iedere Americana liefhebber is er wat te vinden.

Er valt dan ook genoeg te ontdekken als je luistert naar Turn Me Loose. De muziek wordt op een geweldige manier ingekleurd met een breed palet aan diverse instrumenten. Niet alleen excelleren pedal steels op grote hoogte, maar ook Telecaster en Gibson gitaren doen fantastisch hun werk. Het zorgt voor een traditioneel geluid en doet je verlangen naar de kleurrijke tijden van de jaren zestig en zeventig.

Niet alleen vind ik de instrumenten prettig om naar te luisteren, maar ook het stemgeluid van Angela Perley staat heel sterk. Ze weet alle liedjes heel beheerst in te zingen en het geeft de muziek een warme gloed mee. En ook met haar teksten weet ze het allemaal heel warm te houden en met name de liefde op een mooie manier te brengen.

Turn Me Loose is het eerste album dat ik van Angela Perley hoor. En ik ben er erg tevreden mee hoe het album uiteindelijk is vormgegeven. Iedere liedje is van hoogwaardige kwaliteit. De instrumenten, de teksten en de zang, alles klopt aan dit album. Het is zo dat het tegenwoordig moeilijk is om te onderscheiden, maar daar heeft deze dame uit Ohio helemaal geen problemen mee. Een uniek karakter en geweldige Americana van de bovenste plank.