Benjamin Dakota Rogers – Paint Horse

Benjamin Dakota Rogers - Paint Horse album cover

Albums zoals Paint Horse van Benjamin Dakota Rogers hoor je tegenwoordig niet vaak meer. Het is een mooie blend van country, bluegrass en traditionele muziek met een pure productie. Deze authentieke muzikant heeft succes met zijn muziek gezien de statistieken op stream platformen. Na het luisteren van dit album is dat alleen maar te begrijpen.

Benjamin Dakota Rogers is zo authentiek als het maar kan zijn. Hij groeide op in zijn familie boerderij in het zuidwesten van Ontario. Zo leefde hij met zijn familie van het land met het groeien van groenten en het verzorgen van dieren. Muziek werd ook een belangrijk onderdeel van Rogers en hij leerde al op vroege leeftijd de fiddle te bespelen.

Inmiddels is Benjamin Dakota Rogers een muzikant en haalt z’n invloeden van bekende country troubadours zoals Tyler Childers, Colter Wall en Red Lane. Daarnaast trad hij op met artiesten zoals Molly Tuttle, Shovels & Rope en Milk Carton Kids. Dit soort grote namen zeggen wat over de status van Rogers. Hij heeft het binnen de Amerikaanse country aardig weten te maken.

Een album zoals Paint Horse gaat alleen maar meer bijdragen aan het succes van Benjamin Dakota Rogers. Laat ik eenvoudig stellen dat dit een hele fijne luisterplaat is. Het bevat naar mijn mening alles wat goede country zou moeten bevatten. Er wordt heerlijk getokkeld, hier en daar komen wat pedal steels voorbij en de fiddle treedt nadrukkelijk op de voorgrond. Dat is alles wat ik nodig heb als ik country muziek luister en niet meer.

Soms vraag je je af of de luisteraar nog wel interesse heeft in traditionele country muziek. Het is een stuk minder populair dan de hedendaagse generieke country pop. Toch weet Benjamin Dakota Rogers met zijn muziek de harten van de country luisteraar te winnen. Het blijkt dat er voor goede country muziek met een dosis liefde en passie toch nog een markt is. Dat zijn hele goede signalen en belooft wat voor de toekomst.

In Nederland zullen er ook zeker fans zijn van traditionele country muziek. Het genre herwint aan populariteit en je merkt dat er steeds meer waardering komt voor echte country muziek. Over Benjamin Dakota Rogers en Paint Horse hoor je hier nog weinig, maar mag naar mijn mening zeker opgemerkt worden. Het zal hier niet enorm populair worden zoals mainstream Nashville country, maar er moeten fans zijn die deze plaat zullen waarderen. Ik ben ieder geval overtuigd van Rogers en hoop dat hij zijn succes de komende jaren zal gaan uitbreiden.