Beth Bombara – It All Goes Up

Beth Bombara - It All Goes Up album cover

Het is niet altijd de droom geweest van Americana artiest Beth Bombara om artiest te worden en haar liedjes te presenteren aan een publiek. Wel heeft ze altijd interesse gehad in muziek en studeerde muziek op de universiteit. Na het afronden van haar studie ging ze in bandjes spelen op de achtergrond. Van alles wat, zoals gitaar, percussie, bass en toetsen. Ze was er al vroeg heel behendig in.

Toch werd het talent van Beth Bombara opgemerkt en werd ze aangemoedigd om een avontuur te beginnen als een zangeres. Ze schreef altijd al veel liedjes en dat was dan ook niet het probleem. Ze was alleen een beetje verlegen om op de voorgrond te treden en te zingen voor een groot publiek. Eenmaal de durf gedaan om voor 10.000 mensen op te treden en ze was ervan overtuigd dat ze ook makkelijk in de spotlights kon staan.

Haar verlegenheid en twijfels over op de voorgrond treden is van jaren geleden. Inmiddels heeft ze genoeg ervaring opgedaan en heeft ze verschillende albums uitgebracht. Haar vorige album Evergreen kreeg genoeg positieve kritieken en Beth Bombara werd vergeleken met een artiest zoals Jewel. Er werd bejubeld geschreven over muziek met veel emotie.

It All Goes Up is voor Beth Bombara een nieuwe weg. Haar eerdere albums waren van een donkere toon en met dit nieuwe album zoekt ze meer het licht en de hoop op. Het is inderdaad zo dat dit album geschreven is tijdens de chaotische periode van de pandemie, maar ze wist in balans te blijven en haar leven positief te houden. Dat blijkt als je luistert naar dit album.

Ik ben niet bekend met eerder werk van Beth Bombara, maar na het intensief luisteren van It All Goes Up ben ik wel overtuigd van haar klasse. Dit album is Americana muziek van hoog niveau, zonder dat het echt doet uitblinken. Alle ingrediënten zijn aanwezig, alles aan dit album klopt en doet alles goed. Dat betekent mooie instrumentatie, krachtige teksten en fijne zang.

Beth Bombara vervolgt haar muzikale carrière met dit album op een uitstekende wijze. Of ze nog een groter publiek gaat aantrekken met deze nieuwe liedjes is afwachten. Maar wel kan ik concluderen dat It All Goes Up alles heeft om succesvol te worden en meer fans te verzamelen. Inmiddels is ze dus de ervaren artiesten en weet ze met overtuiging haar muziek te produceren in de studio. Maar nog belangrijker, ze weet haar liedjes met overtuiging live over te brengen. Geen verlegen meid, maar een sterke ervaren artiest met een mooie toekomst voor zich.