Brent Cobb – Southern Star

Brent Cobb - Southern Star album cover

Country artiest Brent Cobb heeft een indrukwekkend oeuvre opgebouwd en je kunt zijn muzikale carrière een succes noemen. Hij werd in het begin gezien als het kleine neefje van big time producer Dave Cobb, maar staat inmiddels op eigen krachtige benen. Vorig jaar konden we al veel plezier hebben van een uitstekende gospel plaat en dit jaar is hij terug met Southern Star.

Brent Cobb heeft hard moeten werken aan zijn muzikale carrière om Nashville naar zijn hand te kunnen zetten. Waarschijnlijk vond hij de stad waar het allemaal gebeurt voor country muziek saai worden en besloot om terug te verhuizen naar zijn zuidelijke thuisstaat Georgia. Er gebeurt van alles en er gebeurt helemaal niets waar hij woont, zoals hij zelf aangeeft.

Hij mag de rust hebben gevonden en de drukte van Nashville weten te ontsnappen. Het levert met Southern Star gewoon weer een hele inspiratievolle plaat op. De teksten gaan met name over religie, maar hij weet ook een ode te brengen aan Nashville. Sommige vinden dat country muziek zijn ziel had verloren en sommige vinden dat het nooit is weggeweest. Brent Cobb is alleen maar blij om tussen de grote country artiesten van dit moment te horen.

Dat is natuurlijk zo, want Brent Cobb is geen kleine jongen meer zoals in de tijd van zijn debuutplaat jaren geleden. Inmiddels staat hij gewoon heel netjes in het voorprogramma van een grote artiest zoals Luke Combs. De albums kunnen dan ook echt als een succes worden gezien in de Verenigde Staten. Hij weet iedere keer weer kwaliteit te leveren.

Southern Star heeft dus genoeg te bieden voor de Brent Cobb liefhebber en country liefhebber in het algemeen. De muziek, zoals ook zijn andere platen, heeft ontzettend veel emotie, gevoel en soul. Alle liedjes klinken lekker in het gehoor en zijn prettig relaxt. Je merkt dat de rust van zijn geliefde thuisstaat Georgia hem goed heeft gedaan.

Ik heb helemaal niets aan te merken op Southern Star. Brent Cobb doet eigenlijk niet heel veel nieuws ten opzichte van eerder werk en dat is helemaal niet erg. Het recept is bekend en het is alleen maar goed om te horen dat er weer geweldig werk wordt afgeleverd. Niet meer de kleine jongen, maar een hele volwassen muziekartiest met genoeg inspiratie en energie om zijn fans op de wenken te bedienen. Keep ‘em coming Cobb.

Favoriete albums dit jaar