Bridget Kearney – Comeback Kid

Bridget Kearney - Comeback Kid album cover

Waarschijnlijk zal Bridget Kearney bij velen niet meteen een belletje doen rinkelen. Maar waarschijnlijk zullen redelijk wat mensen wel de band Lake Street Dive kennen. Deze populaire Amerikaanse indie band werd begin deze eeuw opgericht en Bridget Kearney was er vanaf het begin bij. Inmiddels heeft de band een gevestigde status en geniet van succes. Maar zoals je ziet doet deze dame ook aan een solo carrière en Comeback Kid is alweer haar derde plaat solo.

Blijkbaar is Bridget Kearney een bezige bij, want vorig jaar verscheen al een tweede solo plaat genaamd Snakes of Paradise. Dat ze dit jaar alweer terug is met Comeback Kid is opmerkelijk te noemen. Ook omdat later dit jaar een nieuw album van Lake Street Dive verschijnt. Ze zal dan ook gewoon weer gaan toeren met haar band. De creativiteit is de afgelopen jaren gaan pieken en daar horen we nu de vruchten van.

Inmiddels is Bridget Kearney ervaren genoeg om kwaliteit indie muziek te produceren. Dit solo avontuurtje doet ze overigens niet helemaal in haar eentje, want voor Comeback Kid wist ze ervaren muzikanten de studio in te krijgen. Denk alleen al aan de producer Dan Molad. Hij is bekend van samenwerkingen met Lucius en Buck Meek, niet de minste namen in de wereld van muziek.

Verwacht van Comeback Kid geen vreemde praktijken. Bridget Kearney kleurt heel netjes binnen de lijnen en doet wat van haar verwacht wordt als solo indie artiest. De muziek heeft een lekker tempo, hier en daar van fijne synthesizers, het luistert gewoon heel prettig weg. Qua teksten houdt ze het heel persoonlijk en zingt voornamelijk over haar alledaagse dingen met hier en daar wat fantasie toegevoegd.

Comeback Kid is een prettige no-nonsense plaat. Bridget Kearney heeft door de jaren heen met Lake Street Dive goed opgelet hoe het moet en weet daardoor ook als solo artiest enorm veel indruk te maken. Dit soort muziek is simpelweg heel effectief zonder dat het groots opgezet wordt. De ervaring op dit album spreekt en het levert een aantal hele mooie songs op. Komende tijd zal Bridget Kearney haar gitaarwerk weer oppakken met haar vertrouwde band, maar dit solo avontuur mag ook opgemerkt worden. Prettige plaat geproduceerd met een portie liefde.