Carley Arrowood – Colors

Carley Arrowood - Colors album cover

Carley Arrowood debuteerde twee jaar geleden als solo artiest met het album Goin’ Home Comin’ On. Het werd uitgebracht op het bekende platenlabel Mountain Home Music Company. Niet zomaar een platenlabel, maar het huis van de Amerikaanse beste Bluegrass artiesten. Twee jaar later is deze getalenteerde dame terug met een nieuw album genaamd Colors.

Het muzikale pad van Carley Arrowood is een speciale en ze heeft ondanks haar jonge leeftijd al veel op het gebied van muziek meegemaakt. Zo begon ze op haar tiende de fiddle te bespelen. Vanaf toen was er geen houden meer aan. Ze werd steeds beter en beter in het bespelen van het instrument en mocht optreden met de elite Bluegrass artiesten van het moment. Zo werkte ze samen met Darin & Brooke en John Cowan, niet de minste namen.

Het is duidelijk dat Carley Arrowood geboren is om muziek te maken. Tot voor kort was het nog vooral in Bluegrass bands, maar Mountain Home Music Company zag het talent. Zij stelde aan haar voor om als solo artiest een begin te maken. Vandaar dat ze een aantal jaren geleden besloot om haar eerste album te produceren en in haar eentje haar muzikale pad te vervolgen.

Dat debuutalbum was binnen de Amerikaanse Bluegrass wereld een groot succes en een vervolg kon dan ook niet uitblijven. Colors laat horen dat Carley Arrowood als solo act geen one day wonder is en dat ze veel talent heeft om continu kwaliteit Bluegrass songs te schrijven. Het album is een regenboog aan prachtige Bluegrass songs en laat een Carley Arrowood optimaal schijnen.

Zoals je van een Bluegrass album mag verwachten gebeurt er van alles en is het een en al dynamiek en energie. De muziek krijgt veel kleur door een grote diversiteit aan instrumenten. Natuurlijk mag de fiddle niet ontbreken en treden ook andere instrumenten op de voorgrond zoals banjo’s, mandolines, gitaren en dobro’s. Het is een groot spektakel en er wordt niet ingehouden om een compleet geluid te produceren.

Carley Arrowood is nog niet zo oud, maar heeft inmiddels een geweldige carrière opgebouwd in de Bluegrass wereld. Met albums zoals Colors is het niet heel verwonderlijk dat deze singer-songwriter veel succes bereikt. Je merkt aan alles dat talent aanwezig is en dat ze in staat is om geweldige Bluegrass liedjes te produceren. De Bluegrass scene is een geweldige artiest rijker. Luister en laat je verblijden door deze prachtige muziek.