Charley Crockett – The Man From Waco

Charley Crockett - The Man From Waco album cover

Dit is toch niet te geloven, alweer een nieuwe plaat van Charley Crockett. Het is zo niet leuk meer om naar zijn albums te luisteren. Grapje, natuurlijk verwelkom ik nieuw muziek van Charley Crockett elk moment van het jaar en The Man From Waco is een plaat vol originele geschreven nummers. Nee, hij doet niet veel anders dan zijn eerdere platen. En daar is helemaal niets mis mee.

Toch zijn er een aantal veranderingen gaande op The Man From Waco. Zo is de plaat geproduceerd door Bruce Robison. Robison is een bekende country artiest in Texas en heeft zijn eigen studio The Next Waltz. Daarnaast bracht hij in het recente verleden drie delen uit genaamd The Next Waltz met allerlei top country artiesten uit Texas en omgeving. Zeker even het luisteren waard.

Naast dat Bruce Robison met veel enthousiasme achter de knoppen zit vond er nog een andere verandering plaats tijdens het produceren van The Man From Waco. Charley Crockett besloot voor het eerst zijn band The Blue Drifters de studio in te nemen en van start-to-finish de plaat op te nemen. Leuk interessant feitje en het levert een geweldig geluid op, echt typisch Charley Crockett.

Want typisch een Charley Crockett plaat is wat je krijgt met The Man From Waco. Het doet eerlijk gezegd niet heel veel anders dan zijn eerdere platen en dat maakt mij niet zoveel uit. De kwaliteit is wederom enorm sterk en de liedjes zijn ontzettend krachtig en snel luid mee te zingen. Kwantiteit boven kwaliteit is hier niet aan de orde, want alles klinkt weer ontzettend goed.

Luister ik veel platen terug van Charley Crockett? Nee, die behoefte heb ik niet. Hij heeft de afgelopen jaren elk jaar twee platen uitgebracht en na het schrijven van mijn recensie ben ik er dan ook wel klaar mee. Ook The Man From Waco heeft hier de afgelopen weken veel opgestaan en ik ben bang dat de plaat onder het stof komt te liggen. Dat is jammer, maar wie weet maak ik er eind van het jaar een Charley Crockett dag van en laat alle albums een keer voorbijkomen.

Ben je nog niet bekend met Charley Crockett dan staan je een aantal fantastische albums te wachten. Deze man is niet moe te krijgen en blijft maar doorgaan. Er zijn zo zeven á acht albums waar je makkelijk een dagje mee zoet kunt zijn. En ik beloof je dat je je met zijn muziek niet gaat vervelen. Crockett is de meeste productiefste country artiest van Amerika, maar ook zeker één van de beste country artiesten van dit moment. Let them coming Charley Crockett!

Uitgebracht door Son of Davy / Thirty Tigers