Daryl Mosley – Long Days & Short Stories

Daryl Mosley - Long Days & Short Stories album cover

Vorig jaar maakte ik kennis met singer-songwriter Daryl Mosley en helemaal geen onaangename. Met zijn solo album A Life Well Lived wist hij op mij veel indruk te maken. Zowel tekstueel gezien als muzikaal gezien heel positief en ik was dan ook enthousiast om recent te vernemen dat hij alweer een nieuw album heeft uitgebracht, Long Days & Short Stories.

A Life Well Lived ligt nog vers in het geheugen en heb er vorig jaar veel plezier aan beleefd. Ik noemde het album toentertijd Amerikaanse folk muziek met wat vleugjes country en bluegrass invloeden. Qua instrumenten klinkt het allemaal rijk belegd met veel getokkel op akoestische gitaren, banjo’s en mandolines. Ook de fiddle trekt de aandacht en krijgt de kans om te schijnen.

Daryl Mosley is een muziek veteraan in Amerika en maakt al meer dan dertig jaar muziek. Hij heeft inmiddels alles meegemaakt en heeft velen zien komen en gaan. Met name de afgelopen jaren lijkt deze ervaren muzikant in geweldige vorm te zijn. Binnen een vier jaar tijd vier albums met originele songs. Er zijn veel artiesten waarbij het allemaal wat langer duurt.

Long Days & Short Stories, het nieuwe album van Daryl Mosley. Was ik al enthousiast over zijn vorige album, dat ben ik dit keer weer. Geen vernieuwende wegen, maar zoals eigenlijk verwacht veel van hetzelfde. Alle songs klinken weer heel positief en zijn weer een groot plezier om naar te luisteren. Het recept is bekend en het recept werkt uitermate goed.

Daryl Mosley is een man van het geloof. Dat was al te horen op eerdere albums en dat is op Long Days & Short Stories wederom het geval. Kan voor sommige een afknapper zijn, want teksten over het geloof zijn niet voor iedereen weggelegd. Maar Daryl Mosley houdt het heel netjes en doet het zeker niet overdreven zoals veel andere christelijke artiesten dat doen.

Zoals ik al in mijn recensie van A Life Well Lived aangaf vind ik het knap dat als je meer dan dertig jaar in het vak zit nog steeds zulke kwaliteit songs weet te produceren. Daryl Mosley toont met Long Days & Short Stories aan dat hij een soort van tweede jeugd heeft ontdekt. De productiviteit van de afgelopen jaren is hoog en opmerkelijk gezien zijn alle albums het meer dan waard om te luisteren. Een Amerikaanse singer-songwriter waar we hopelijk nog heel lang plezier van kunnen beleven.