Didirri – Caught In The Act

Didirri - Caught In The Act album cover

Australië ligt best afgelegen van de rest van de wereld, maar kent desondanks een bloeiende muziekscene. Er is altijd aanwas van nieuwe muzikanten uit het land. Zo ook de jonge twintiger Didirri. Hij weet niet alleen in Down Under aardig naam te maken, maar ook in andere delen van de wereld geniet hij grote populariteit. Recent bracht hij zijn debuutalbum Caught In The Act uit.

Didirri groeide op in het kustplaatsje Warrnambool. Hij begon al op jonge leeftijd met het schrijven van liedjes. Zijn passie voor muziek was zo groot dat er besloten werd om een muziek studie te volgen aan de universiteit. Daar leerde hij alles over muziek en hoe een goed liedje te produceren. Alle kennis van zijn studie heeft hij de afgelopen jaren gebruikt om een carrière op te bouwen in de harde muziekwereld.

Het werd al vroeg duidelijk dat Didirri een groot talent had voor muziek. Hij weet dan ook groots te scoren met zijn muziek en bracht een aantal hele succesvolle singles uit. Dat bracht hem niet alleen in Australië veel bekendheid, maar ook in Amerika en Europa. Niet voor niets staat hij op de grootste festivals van de wereld en vertoont hij daar zijn kunsten.

Caught In The Act laat horen dat Didirri een geweldige singer-songwriter is. Zijn singles waren al heel goed en ook weet hij met een heel album veel indruk te maken. Zijn muziek is te typeren als een soort van pop rock. Hij weet het heel toegankelijk te houden en je merkt dat zijn muziek gemaakt is voor het grote mainstream publiek. Natuurlijk niets mis mee.

Dit debuut ligt dus prettig in het gehoor en tijdens het luisteren maakte ik al snel de vergelijking met een band zoals Stereophonics. Ook zij bedienen het mainstream publiek met hun rock muziek en Didirri doet naar mijn mening zoiets hetzelfde. Veel gitaren, af en toe een piano en drums maken van Caught In The Act een ontzettend sterke debuutplaat.

Ik ben dus best tevreden met wat ik hoor, alhoewel het kunstje van Didirri en Caught In The Act eerder is gedaan. Desalniettemin hoor ik de ervarenheid, talenten en kwaliteiten van deze nog jonge twintiger. Hij heeft het echt in de vingers en weet geweldige muziek af te leveren. Ik zal er niet raar van staan te kijken als hij de komende jaren nog verder groeit in zijn rol en nog meer fans voor zich weet te winnen. En met zo’n debuut zal dat ook niet heel verwonderlijk zijn. Knappe plaat.