Emily Nenni – Drive & Cry

Emily Nenni - Drive & Cry album cover

Country artiest Emily Nenni maakte een aantal jaren geleden veel indruk met haar album On the Ranch. Het album kreeg veel positieve kritieken en zette haar op de kaart binnen de country scene. Dit jaar geeft ze dat album een uitstekend vervolg met Drive & Cry. Het album heeft een iets andere benadering, maar het is wel weer authentieke country muziek zoals het hoort.

On the Ranch werd geschreven terwijl Emily Nenni ergens op een ranch in Colorado aan het werk was. Pandemie tijd, geen shows, dus er was genoeg tijd om ander werk te doen. De ervaringen op de ranch werden de fundamenten van dat album. Voor Drive & Cry werd er besloten om naar Nashville te verhuizen en daar inspiratie op te doen voor nieuwe liedjes.

Alhoewel ik erg positief was over On the Ranch, ik noemde Emily Nenni een van de betere country artiesten van dit moment met veel authenticiteit, vind ik Drive & Cry nog net even wat beter. Het album is constanter en er is alles gedaan om het beste te brengen. Je kunt het perfectionistisch noemen, dit album is zoals een goede country plaat tegenwoordig hoort te klinken.

Wat ik ook opmerkte in mijn recensie van On the Ranch was dat Emily Nenni over een geweldig stemgeluid beschikt. Ook op dit gebied is er voldoende ontwikkeling gaande en vind ik de stem nog sterker dan toen. Het wordt op Drive & Cry met nog meer overtuiging en zelfvertrouwen gebracht. Je merkt aan alles dat Emily Nenni zich prettig voelt in de rol als country artiest.

Ook de muziek op Drive & Cry is weer prettig om naar te luisteren en is een lust voor het oor. Inmiddels heeft Emily Nenni contacten in Nashville en er zijn dan ook alleen de beste muzikanten bij dit project betrokken. De band is een grootse vorm, verwacht broeierige honky tonk songs met hier en daar wat gevoelige ballads. Het doet echt alles goed met genoeg traditionele instrumentatie te horen.

Na het luisteren van On the Ranch kon ik niet wachten wat Emily Nenni in de toekomst zou brengen. De toekomst is nu met Drive & Cry en ik ben nog meer overtuigd van deze energieke dame. Ze doet het geweldig als country artiest en heeft haar plek in Nashville helemaal gevonden. Alhoewel ze pas een aantal jaar als muzikant actief is, heeft ze redelijk wat geweldige country songs om te laten horen aan het publiek. Heerlijk dit soort country en het levert kleur en energie aan het genre. Laat dit soort artiesten maar groeien en floreren.