Joshua Hyslop – Pines EP

Joshua Hyslop - Pines album cover

Sommige artiesten hoeven niet zo nodig met elke nieuwe plaat te vernieuwen. Die doen waar ze goed in zijn en leveren keer op keer gewoon sterke platen af. Joshua Hyslop is zo’n artiest. Ik was vorig jaar al redelijk enthousiast over volwaardige plaat Ash & Stone. Niets vernieuwend, maar Joshua Hyslop zoals we hem van eerdere albums kennen. Ik was dan ook verbaasd dat hij dit jaar nieuw werk zou uitbrengen. Zo kort na zijn vorige album? Tijd genoeg gehad voor productie denk ik zo. Pines is de naam van zijn nieuwe EP en wederom is dit de Joshua Hyslop zoals we hem kennen. Gaat het niet vervelen vraag je je af? Dat is voor iedereen natuurlijk verschillend, maar Pines is voor mij weer een uitstekende aanvulling aan zijn indrukwekkende oeuvre. En als je naar de streamcijfers kijkt zijn het daar velen met mij eens. Hyslop’s muziek slaat aan bij een groot publiek. Wat wil je dan ook, met zijn fluisterzachte stem betovert hij in een oogwenk de luisteraar en je kan niet anders doen dan geboeid blijven luisteren. De kracht van Joshua Hyslop zit hem ook in de toegankelijke muziek. Folk liedjes voor de mainstream is denk een goede benaming hier. Mainstream of niet, met Pines levert Joshua Hyslop weer fantastisch werk af en hopelijk is dit de opmaat naar meer nieuw werk. We worden overigens wel verwend met zo’n actieve productie. Ik kan er in ieder geval geen genoeg van krijgen en wat mij betreft werkt deze formule nog een hele tijd door. Verslavend vind ik dit soort muziek en het liefst luister ik het uren achter elkaar. Dat lukt helaas niet door het drukke schema met nieuwe albums, maar dat Joshua Hyslop met Pines weer hoogstaande muziek tot ons brengt, daar bestaat geen twijfel over mogelijk. Laat je volledig overvallen door deze muziek en voor je het weet kom je er niet meer van af. Dat is de kracht van Joshua Hyslop.

UItgebracht door Nettwerk Music Group Inc.