Kaiser Chiefs – Kaiser Chiefs’ Easy Eight Album

Kaiser Chiefs - Kaiser Chiefs' Easy Eight Album album cover

Natuurlijk was de Britse band Kaiser Chiefs onderdeel van jonge Britpop bandjes begin deze eeuw. In het begin produceerden de mannen van frontman Ricky Wilson een aantal uitstekende platen en werden ze populair. Veel bandjes van toentertijd zijn uit elkaar gegaan en maken geen muziek meer, maar Kaiser Chiefs is er een van de lange adem. Tegenwoordig staan ze nog steeds sterk en zijn dit jaar alweer toe aan hun achtste album, genaamd Kaiser Chiefs’ Easy Eight Album. De titel van het album is niet heel creatief en ook van de muziek mag gezegd worden dat het allemaal niet bijster origineel is. Kaiser Chiefs maken tegenwoordig muziek voor de massa en dat gaat ten koste van de kwaliteit. Heel eerlijk gezegd vind ik nummertje acht nog niet eens heel slecht, er zitten best een aantal leuke songs tussen. Maar het vuur dat ze hadden begin deze eeuw ontbreekt naar mijn mening. Ze zullen vast hebben gemerkt dat scherpe indie rock liedjes het bij het publiek minder doen en vandaar dat ze besloten hebben om meer richting het dancepop genre te schuiven. Ook het stemgeluid van Ricky Wilson is vandaag de dag heel anders dan toentertijd. Hij heeft duidelijk wat veranderingen aangebracht en ervoor gezorgd dat het beter past bij het toegankelijke geluid wat ze nu produceren. Kaiser Chiefs’ Easy Eight Album is niet slecht, ze hebben het nog steeds in hun vingers, maar het klinkt allemaal veel minder energiek en bevlogen dan toen het jonge mannen waren. Allerminst een slechte plaat en makkelijk te verteren als je houdt van dancepopliedjes met hier en daar wat rock invloeden.