Hollow Coves – Nothing To Lose

Hollow Coves - Nothing To Lose album cover

Veel Nederlandse jongeren reizen elk jaar weer naar het buitenland om vakantie te vieren en te werken. Je hebt het Working Holiday visum waardoor je in landen zoals Australië, Nieuw-Zeeland en Canada een soort van je vakantie kunt financieren door tijdens je verblijf te werken. Ik heb het vroeger gedaan en vond het een interessante ervaring. Er zijn tegenwoordig genoeg artiesten waarbij je het zomerse vakantiegevoel kan krijgen. Iedereen kent natuurlijk Jack Johnson, Banana Pancakes. Ook een band zoals de Australische Hollow Coves krijgt door veel jongeren enorme waardering. De muziek van de twee jongens wordt veel gebruikt op social media en onder de millennials zijn ze een kassucces. Debuut EP Wanderlust (2017) loopt op in de miljoenen streams en ook het volwaardige debuutalbum LP Moments (2019) doet het leuk. Het was lang wachten op een opvolger, maar dit jaar hebben we een nieuw album, Nothing To Lose. Het zal je niet verbazen, maar reizen en pandemie gingen niet zo goed met elkaar, vandaar het uitstel. Maar uiteindelijk is Nothing To Lose wel weer schitterend werk wat Hollow Coves weet af te leveren. Ze vernieuwen niet, maar het is een elftal feel good no worries songs. De boodschap is duidelijk: ga op reis, geniet van het leven en heb weinig zorgen. Met deze nummers zullen ze reislustige jongeren warm maken en inpakken. Overigens is de producer van Nothing To Lose de ervaren singer-songwriter Matt Corby. Ook hij weet hoe je met luchtige folk liedjes een vuist moet maken. Nothing To Lose doet wat het moet doen en viert het leven. Het is allemaal niet heel revolutionair wat we hier horen, maar precies goed om zonder zorgen op te zetten. Dit album gaat wederom scoren bij veel jongeren en ook ik druk op play met alle liefde en plezier.