Kolby Cooper – Boy From Anderson County To The Moon

Kolby Cooper - Boy From Anderson County To The Moon album cover

Kolby Cooper is nog maar 23 jaar, maar weet aardig een naam te maken binnen de Amerikaanse country muziek. Dat deed hij de afgelopen jaren met diverse EP’s en dit jaar verscheen eindelijk zijn debuut plaat. Fans van Cooper kunnen zich opmaken voor een fijne mainstream country rock plaat waar heel eerlijk niet heel veel verkeerd mee is.

Een aantal van de nummers konden we vorig jaar al horen met EP Boy From Anders County. Vind ik altijd een beetje jammer dat country artiesten voor dit format kiezen. Het haalt de verrassing er een beetje vanaf, want er komen veel nummers langs die je al bekend klinken. Toch heeft Kolby Cooper genoeg nieuwe nummers weten te produceren en maakt het interessant genoeg om te blijven luisteren.

Boy From Anderson County To The Moon zit goed in elkaar, maar het is al eerder gedaan. Dit soort mainstream country rock onderscheidt zich naar mijn mening niet veel van andere country acts van dit moment en het is allemaal wat voorspelbaar. Dat betekent niet dat het een vervelende plaat is om te luisteren, want het doet genoeg goed.

Zo is het stemgeluid van Kolby Cooper perfect gemaakt voor country muziek en ook muzikale inkleuring is van een acceptabele kwaliteit. Zoals gezegd is het allemaal wat voorspelbaar en baant het niet weg uit de bekende paden. Verrassend allerminst, maar degelijke country rock van een veelbelovende country artiest die een mooie toekomst tegemoet gaat binnen het genre.

Vergelijk de muziek van Kolby Cooper met Luke Combs en je weet waar je aan toe bent. Dat betekent dat dit soort muziek uitstekend geschikt is voor de broeierige honk tonks in Amerika en zelfs op grote podia kan ik deze muziek ook terug horen. Het is een uitstekende formule en Kolby Cooper scoort ermee. Met meer dan 230 miljoen on-demand streams kun je Kolby Cooper als een succes zien.

Met Boy From Anderson County To The Moon weet Kolby Cooper zijn momentum te behouden. Hij gaat vrolijk verder waar hij met zijn vorige EP gestopt is en doet dat uiterlijk verdienstelijk. Er is een grote markt voor dit soort country muziek en Kolby Cooper heeft er succes mee. Jonge knaap, hard werken, veel optredens geven en kwalitatief uitstekende country muziek produceren kunnen wonderen doen. Kolby Cooper is daar het bewijs van en een naam om rekening mee te houden.

Uitgebracht door This Is Hit / Wheelhouse Records