Lauren Morrow – People Talk

Lauren Morrow - People Talk album cover

Lauren Morrow is een ware gelukszoeker. Ze was frontwoman van de bekende Americana band The Whiskey Gentry, maar blijkbaar was dat niet genoeg. Al haar spullen werden verzameld en samen met haar kat, hond en man verhuisde ze naar Nashville. Het grote Nashville waar iedere singer songwriter en artiest hoopt op veel succes en het grote geld.

Dat succes is er gekomen voor Lauren Morrow. Al een paar maanden na haar verblijf bracht ze een eerste succesvolle EP uit. Haar debuut-EP werd opgemerkt door grote muziekcritici zoals Rolling Stone. Haar muziekcarrière kwam in een versnelling en een debuutalbum kon dan ook niet uitblijven. Het is er dit jaar in de vorm van People Talk.

Door de buzz rondom haar EP heeft Lauren Morrow voor People Talk grote namen weten te betrekken tijdens de productie en kon ze de plaat opnemen in de legendarische Nashville studio Sound Emporium. Klinkt allemaal best indrukwekkend en het is goed te horen aan dit nieuwe album dat er een ervaren team heeft gewerkt aan de muziek.

De muziek van Lauren Morrow is ondanks dat het Nashville materiaal is niet helemaal country te noemen. Ze is opgegroeid met country muziek, maar People Talk tipt ook lichtjes genres aan zoals indie en rock. Het levert een divers geluid op waar er genoeg te beleven valt en je je allerminst mee hoeft te vervelen. Dit album kan zomaar een groot succes worden bij de mainstream.

Al is dat laatste natuurlijk nog altijd afwachten. Tegenwoordig zijn er ontzettend veel van dit soort vrouwelijke Nashville artiesten op het toneel en onderscheiden is moeilijk. Namen zoals Michaela Anne, Katie Pedersen en Maya De Vitry doen het ook heel goed in Music City en zo zijn er nog veel meer van dit soort artiesten. Met een beetje geluk weet Lauren Morrow door te breken bij een groter publiek. Zoals ze zelf zingt op People Talk doet ze niet moeilijk over het geld bij elkaar schrapen en hard werken.

De laatste tijd luister ik veel naar dit soort vrouwelijke artiesten. De vrouwelijke zang spreekt mij erg aan en er zijn simpelweg tegenwoordig ontzettend veel goede vrouwelijke artiesten te vinden. Dat heel veel in Nashville verblijven is niet heel vreemd, want dat is toch waar zich een groot deel van de Amerikaanse muziekindustrie bevindt. Lauren Morrow levert met People Talk meer dan verdienstelijk werk af en hopelijk gaat de kassa voor haar rinkelen en laat de luisteraar zoveel mogelijk van zich horen.