Lo Moon – I Wish You Way More Than Luck

Lo Moon - I Wish You Way More Than Luck album cover

Lo Moon is een indie rock formatie uit Los Angeles bestaande uit Matt Lowell (zanger, songwriter), Cristana Baker (bassist), Sam Stewart (gitarist) en Sterlin Laws (drums). Ze verschenen in 2018 vanuit het niets met hun debuutalbum Loveless. Het album deed het goed bij het publiek en inmiddels is het viertal dit jaar alweer toe aan hun derde album I Wish You Way More Than Luck.

Lo Moon zijn tegenwoordig een band van naam. Door het succes van de albums wisten ze de afgelopen jaren een sterke naam op te bouwen. En dat succes van de albums vertaalt zich naar het podium, de live shows. Zo werden er shows geopend voor bekende muzikanten zoals The War On Drugs, Phoenix, Chvrches en The Lemon Twigs.

Het zegt toch wel wat over de kwaliteiten van Lo Moon om dit voor elkaar te krijgen. Als ik zo luister naar I Wish You Way More Than Luck dan vind ik het niet heel vreemd waarom ze bij een groot publiek geliefd zijn. De muziek bevat namelijk alles om het mainstream publiek te bereiken. De liedjes hebben veel om het lijf en het klinkt allemaal zeer catchy.

I Wish You Way More Than Luck kent een bijzonder productieproces. Zo schermden Lo Moon zich samen met producer Mike Davis af van de buitenwereld. Het leven, slapen en eten werd bijna letterlijk alleen in de studio gedaan. Je kunt het als een soort van bubbel zien waarin ze zaten. Met de reden om nog creatiever te worden en de liedjes nog beter tot hun recht te laten komen.

Een heel bijzonder productieproces en het heeft het album goed gedaan. De songs klinken vol met creativiteit en er is echt iets heel bijzonders ontstaan. Een album zoals I Wish You Way More Than Luck is indie rock op zijn best en kan concurreren met de beste van het genre. Het album klopt aan alle kanten en er is door Lo Moon alles bewerkstelligd om het maximale te brengen.

Ik ben overtuigd van Lo Moon en I Wish You Way More Than Luck. Het album bevat alles wat het genre zo goed maakt en je hoort aan alles dat we hier te maken hebben met een serieuze band waar de kwaliteit van de liedjes telt. Dit album is pas de derde en ik ben heel benieuwd wat voor creativiteit ze meer hebben te brengen bij toekomstige albums. Lo Moon is een band met veel potentie om het nog groter te maken dan ze al zijn.