Josh Langston – Tastes Like Sin

Josh Langston - Tastes Like Sin album cover

Josh Langston is een Americana muzikant en laat dit jaar voor het eerst van zich horen met het album Tastes Like Sin. Althans, op Spotify is alleen dit album te vinden met een aantal singles. Ook de officiĆ«le website geeft niet heel veel informatie. Maar luister naar je dit album, dan zul je opmerken dat Josh Langston met band al een tijdje muziek maakt.

Natuurlijk is het eerste wat gelijk opvalt de stem van Josh Langston. Eerlijk gezegd heb ik nog nooit iemand zo horen zingen. Het is uniek en is een van de sterke punten van Tastes Like Sin. Zelf geeft deze troubadour aan dat het komt door de whiskey en de sigaretten. Maar ik denk eerder dat hij geboren is met dit rauwe gritty stemgeluid. Heerlijk om naar te luisteren.

Maar gelukkig weet Josh Langston niet alleen met zijn stemgeluid te imponeren. Ook met de muziek op Tastes Like Sin zit het prima in orde. Hij weet met zijn band een robuust geluid te produceren dat neigt een beetje naar Americana met hier en daar wat rock tinten. Ieder liedje op dit album is prettig om naar te luisteren en om niet al te moeilijk over te doen.

Josh Langston doet Tastes Like Sin dus niet alleen en heeft ervaren muzikanten verzameld om tot dit resultaat te komen. Producer van dit album is David Deaton. Hij is niet heel bekend, maar wat hij samen met Josh Langston produceert is toch wel van uitzonderlijke klasse. De productie klinkt zeer professioneel en het album klinkt voortreffelijk met een diversiteit aan instrumenten.

Opmerkelijk genoeg hoor ik niet veel over Tastes Like Sin. Het album krijgt op internet weinig promotie en ik zie weinig recensies verschijnen. Onterecht naar mijn mening, want Josh Langston vind ik met dit album een van de betere Americana platen van de afgelopen weken maken. Het heeft immers alles wat het genre zo goed maakt.

Vanaf het eerste nummer van Tastes Like Sin word je gegrepen door het stemgeluid van Josh Langston. Het kan van de drank en de sigaretten zijn, maar ik denk gewoon dat hij ermee geboren is. De zang is een van de hoogtepunten van dit album, maar vergeet ook niet dat de muziek veel te bieden heeft. De songs rocken lekker weg en je hoort een band in grootse vorm. Waarom Josh Langston niet veel aandacht krijgt ontgaat mij een beetje, want liefhebbers van het Americana genre moeten hier toch warm van worden?