Luke Grimes – Pain Pills Or Pews

Luke Grimes - Pain Pills Or Pews album cover

Veel mensen zullen de naam Luke Grimes niet bekend in de oren klinken. Maar als je kijkt naar de album cover van zijn eerste debuut EP Pain Pills Or Pews zal er veel snel duidelijk worden. Hij is natuurlijk Kacey Dutton van de Amerikaanse hit-serie Yellowstone. Dat Luke Grimes de keuze heeft gemaakt om ook een artiest te worden, zie ik voor het merendeel als een commercieel besluit. In de serie worden liedjes gebruikt van bijvoorbeeld Cody Jinks en Whiskey Myers. En wat is er voor de geldmachine beter dan als een acteur ook soortgelijke muziek gaan maken. Let echter wel op dat Pain Pills Or Pews oprecht is en vanuit het hart. Je merkt aan alles dat Luke Grimes zijn carrière in de muziekwereld heel serieus neemt en dat deze EP een uitstekende productie kent. De keuze is gemaakt om het album op te nemen in Nashville met een groot assortiment aan professionele producers, liedjesschrijvers en artiesten. Niet heel raar dat Dave Cobb erbij betrokken was en dat er samen geschreven werd met artiesten zoals Brent Cobb, Lori McKenna en Jamey Johnson. Luke Grimes geeft aan dat hij vooral een fan is van country muziek en dat hij deze EP produceerde voor de liefde van het genre. Ik denk een beetje van beide, liefde voor het genre en een commerciële bedoeling. Desalniettemin is Pain Pills Or Pews authentieke country muziek en hopelijk niet eenmalig. Ik zou in de toekomst graag meer van hem willen horen en dan in de vorm van een volwaardige plaat. Ook interessant om op te merken is dat Luke Grimes gewoon wat shows de komende maanden heeft in Amerika. Met de oprechtheid zit het dus echt wel goed.

Favoriete albums dit jaar