Madeline Hawthorne – Tales From Late Nights & Long Drives

Madeline Hawthorne - Tales From Late Nights and Long Drives album cover

Singer-songwriter en multi-instrumentalist Madeline Hawthorne is al sinds haar jeugd obsessief met muziek bezig. Ze is opgegroeid in de oostkust van Amerika, maar maakt nu furore in Bozeman, Montana. Met jarenlange ervaring in verschillende bandjes besloot ze aan het begin van de pandemie de stoute schoenen aan te trekken en solo te gaan.

Je kunt het solo gaan van Madeline Hawthorne meer als nood zien, omdat door de pandemie alles stil lag. Elk nadeel heeft zijn voordeel, want het zorgde voor veel creativiteit en ze begon eigen liedjes te schrijven. Dat resulteerde in 2021 met debuut Boots. Het album kreeg positieve kritieken en er werd hard gewerkt aan opvolger Tales From Late Nights & Long Drives.

Het solo avontuurtje is Madeline Hawthorne haar duidelijk goed bevallen. Ze bewijst met haar solo albums ook dat ze op eigen kracht haar weg weet te vinden. Je hoort het aan Tales From Late Nights & Long Drives. Je hoort een muzikant muziek brengen met ontzettend veel zelfvertrouwen, passie en liefde voor de muziek. Het album doet alles goed.

Verwacht van Tales From Late Nights & Long Drives geen rare fratsen en vreemde taferelen. Er wordt Americana muziek gemaakt uit het boekje. De band van Madeline Hawthorne is in grootse vorm en weet ieder liedje heel mooi in te kleuren. De productie komt op naam van Ryan Hadlock en hij weet een fraai en sfeervol geluid te creƫren. Overigens niet de minste naam, hij is namelijk bekend van samenwerkingen met Zach Bryan en The Lumineers.

Tales From Late Nights & Long Drives heeft alles wat je van een goede Americana mag verwachten. De fantastische muziek gaat uitstekend samen met de soulvolle stem van Madeline Hawthorne. Het is een geweldige combinatie en je wordt verrast met heerlijke no-nonsense songs. De keuze van Madeline Hawthorne om solo te gaan pakt heel goed uit en ook dit album weet zich met gemak te onderscheiden van de rest.

Met gemak weet Madeline Hawthorne zich met Tales From Late Nights & Long Drives te onderscheiden, maar het album krijgt vreemd genoeg nog vrij weinig aandacht van het publiek. Jammer, want dit soort albums zijn pareltjes waarop je hoort dat er met alle liefde muziek wordt gemaakt. Dit soort artiesten doen het niet voor de roem of het geld. Daarom hier veel aandacht voor Madeline Hawthorne en hopelijk weet ze de komende tijd een breder publiek aan te spreken. Dat zou volkomen verdiend zijn.