Rob Leines – Headcase

Rob Leines - Headcase album cover

Sommige artiesten vind je niet op de radio, televisie of awards shows. Sommige artiesten vind je in hete honky tonks waar ze alles geven en het publiek een memorabele avond bezorgen. Een van deze artiesten is Rob Leines. Hij bracht in 2018 zijn debuutalbum Bad Seed uit, met het vervolg Blood Sweat and Beers in 2021. Drie jaar later is er een nieuwe, Headcase.

Rob Leines kan je zien als een van de meest hardwerkende country artiesten van het moment. Hij leeft om het publiek te entertainen en gemiddeld geeft hij tweehonderd shows per jaar. Dat doet hij met zijn Telecaster gitaar en verhaalvertelling geïnspireerd op het zuiden van Amerika. De muziek is te typeren als een mix van Southern Rock en Outlaw Country.

Mijn eerste introductie met Rob Leines was toen hij zijn tweede album Blood Sweat and Beers uitbracht. Ik was er toentertijd best enthousiast over, maar tot een recensie kwam het niet. Echter was het album een redelijke hit in Amerika en vandaar dat ik besloot om Headcase toch gewoon maar een kans te geven en te kijken of het nu wel tot een recensie zou komen.

En ik kan niet anders concluderen dat Rob Leines met Headcase wederom een fantastische plaat heeft geproduceerd. Het album krijgt in Amerika wederom redelijk wat aandacht en ik begrijp volkomen waarom dat zo is. De muziek op dit album bruist van de energie en het is een heerlijke luistertrip waar je je niet mee hoeft te vervelen. Dit album is het echte werk van een rasartiest.

Als je interesse hebt in genres zoals Southern Rock en Outlaw Country dan zit je bij Rob Leines helemaal goed. Hij weet de muziek op zo’n manier te brengen dat je in beweging komt en je zin krijgt om een avondje uit te gaan en een optreden te bezoeken. Headcase heeft het allemaal en alle liedjes zijn ideaal om live ten gehore te brengen. Met energie, kracht en passie gebracht.

Ook dit jaar staat Rob Leines in Amerika op het podium. Dit soort artiesten leven voor de muziek en dat merk je zowel op studio albums als daarbuiten. Ik was Blood Sweat and Beers alweer een tijdje vergeten, maar met Headcase bewijst Rob Leines dat hij een artiest is om rekening te houden en dat hij in staat is om kwaliteit songs te produceren. Je mag het Southern Rock noemen, je mag het Outlaw Country noemen, maakt niet heel veel uit. Als liefhebber van energieke country muziek moet je Headcase horen.