Parker Ferrell – Love Runs Through

Parker Ferrell - Love Runs Through album cover

Recent brachten Parker Millsap en Parker McCollum nieuwe albums uit. Prima platen, maar er is nog een Parker verschenen op het Amerikaanse country podium. Het gaat om Parker Ferrell uit Oklahoma. Millsap en McCollum zullen veel luisteraars onderhand wel kennen, maar Ferrell is nieuw en brengt met Love Runs Through zijn debuutplaat de wereld in.

Parker Ferrell is inmiddels 36 jaar oud. Je zult je misschien denken dat het lang heeft geduurd voordat hij zijn eerste plaat uitbrengt. Echter is deze troubadour uit Oklahoma al zijn hele leven bezig met muziek. Althans, zijn hele leven op de achtergrond als sessiemuzikant en onderdeel van allerlei kleine bandjes. De afgelopen jaren besloot hij het als soloartiest te gaan proberen.

Als ik zo naar Love Runs Through luister, dan kan ik niet anders concluderen dat dit een hele goede keuze is geweest. Dit album is een geweldige mix van country, rock, jazz en wereldmuziek. Het doet veel indruk maken en heel eerlijk gezegd is deze plaat van Parker Ferrell naar mijn mening veel beter dan eerder genoemde Parkers. Ik vind dit soort singer / songwriter onweerstaanbaar en ben altijd in de stemming om er naar te luisteren.

Parker Ferrell heeft dus genoeg ervaring als muzikant en weet inmiddels zijn weg te vinden door het muzieklandschap. Vandaar dat Love Runs Through door een producer van naam is geproduceerd. Jared Tyler is achter de productieknoppen gaan zitten en heeft Ferrell begeleid naar een prachtige plaat. Tyler is bekend van samenwerkingen met Emmylou Harris en Wilco.

De muziek op Love Runs Through is dus een mooie mix van genres zoals country, rock, jazz en wereldmuziek. Er wordt intensief gebruik gemaakt van de akoestische gitaar. Daar scoort Parker Ferrell bij mij al punten mee, maar het wordt nog mooier gemaakt met prachtige strijkers. Dit instrument op deze plaat is een lust voor het oor en brengt de muziek naar een nog beter niveau.

Parker Ferrell heeft in zijn leven alles meegemaakt. Zo reisde hij de hele wereld over, ontmoette hij veel mensen en leefde in diverse soorten omstandigheden. Hij heeft dan ook wat te vertellen en dat hoor je aan de teksten op Love Runs Through. Onderwerpen zoals liefde, compassie, moed en in het moment leven zijn belangrijke thema’s op deze plaat.

Dat Parker Ferrell op 36-jarige leeftijd de keuze heeft gemaakt om te kiezen voor een leven als muzikant kan ik alleen maar waarderen. Met debuutplaat Love Runs Through maakt hij in ieder geval een geweldige entree en hopelijk kunnen we in de toekomst meer van hem verwachten. Oklahoma kent geweldige jonge singer / songwriters en deze Parker is een mooie toevoeging aan het lijstje.