Phoebe Hunt & The Gatherers – Neither One of Us Is Wrong

Phoebe Hunt & The Gatherers - Neither One of Us Is Wrong album cover

Ik hoorde pas sinds begin dit jaar van Phoebe Hunt & The Gatherers. De interessant album cover trok gelijk mij aandacht en deed mij besluiten om het album aan te schaffen. Na het beluisteren van Neither One of Us Is Wrong was er vanaf het begin een directe klik. Het doet mij nu afvragen waarom ik niet eerder van Phoebe Hunt heb gehoord. Het album is one of a kind met een prachtige combinatie van mystieke folk arrangementen en tedere stem van Hunt.

Neither One of Us Is Wrong is het tweede album van Phoebe Hunt & The Gatherers en is geproduceerd in Brooklyn, New York. The Gatherers is een groep van 11 professionele en ervaren muzikanten. Onderdeel van de band is Sierra Hull en kan je hier als lezer en luisteraar bekend voorkomen. Ik recenseerde eerder Hull’s solo album 25 Trips en ze heeft ook meegewerkt aan Sturgill Simpson’s Bluegrass albums. Extra leuk om haar dus te zien bij de credits van dit album. The Gatherers is een fantastische groep en een van de beste begeleidingsbands die ik sinds lange tijd heb gehoord. De harmonieën zijn fijn en elk instrument op het album is op alle manieren effectief en doeltreffend.

Wanneer het op muziek aankomt is voor mij de instrumentatie het belangrijkst. Neither One of Us Is Wrong is wat dat betreft net alsof je in een warm bad stapt. Fiddle, mandoline, accordeon zijn prominent aanwezig en zijn de paradepaardjes. De plaat is heel open en toegankelijk en daarbij resoneren de nummers snel.

Ik prijs mijzelf gelukkig dat ik dit album in de achterkamers van het internet heb gevonden. Ja, je leest het goed, de achterkamers. Neither One of Us Is Wrong is voor ons als Nederlanders moeilijk te vinden. Het album is alleen beschikbaar via Bandcamp en niet aanwezig op een Spotify, Apple Music of zelfs fysieke cd of LP. Ik wil hier dan ook van de gelegenheid gebruik maken om jou als lezer aan te moedigen dit album te kopen. Zo niet mis je een van de betere albums van 2020. Je krijgt waar voor je geld. Neither One of Us Is Wrong neemt je mee op een memorabele reis en laat niet los. Het album blijf je op repeat zetten en dat kan naar mijn mening alleen maar een goed teken zijn.

Neither One of Us Is Wrong is nu te koop bij Bandcamp