Pony Bradshaw – North Georgia Rounder

Pony Bradshaw - North Georgia Rounder album cover

En toen ging het snel met Americana artiest Pony Bradshaw. Bracht in 2019 zijn geweldige debuut Sudden Opera opgevolgd door het even goede Calico Jim in 2021. Deze fanatieke muzikant is er niet eentje van het rekken, want dit jaar is hij alweer terug met een nieuw wapenfeit in de vorm van North Georgia Rounder.

Als je Pony Bradshaw nog helemaal niet kent dan is het hoog tijd om eens kennis met hem te maken. Je kunt bij alle drie de albums beginnen, want ze zijn allemaal even sterk. Dat is knap, want binnen een kort tijd bestek van een aantal jaar een drietal kwalitatief sterke albums produceren is niet iedere artiest gegund.

North Georgia Rounder, waar we het hierover hebben, doet niet veel anders dan de eerste twee platen. Dat betekent dat er gewoon wederom sterke Americana op de plaat wordt gezet met een poëtische Pony Bradshaw in bloedvorm. Waar hij allemaal over mijmert is ietwat onduidelijk, maar de focus ligt nog altijd op plaatsen, regio’s en geschiedenis. Laat deze man maar gewoon doorrijmen.

Het succes van Pony Bradshaw is duidelijk zichtbaar. Hij boekt successen met zijn muziek en dat is naar mijn mening volkomen terecht. Ik hoorde zijn potentie al op Sudden Opera en dat heeft hij verder ontwikkeld op zijn volgende platen. Inmiddels weet hij miljoenen streams te genereren op stream platformen en zal waarschijnlijk ook menig zaal in Amerika vol krijgen. Het is hem zeker gegund.

Want uiteindelijk wint kwalitatieve goede muziek altijd. Pony Bradshaw heeft het talent en kwaliteiten om het groot te maken als muzikant, eigenlijk is hij dat al een beetje. Met sterke Americana kun je tegenwoordig ook opvallen bij een groot publiek en deze heer is daar het bewijs van. Zijn albums zijn simpelweg genieten en het is mooi om te horen dat er bij North Georgia Rounder van een gebrek aan inspiratie geen sprake is.

Zoals gezegd hebben de albums van Pony Bradshaw eenzelfde soort karakter. Het verschilt niet veel van elkaar. Is dat niet een beetje monotoon? Moet er niet wat meer variatie en vernieuwing in zijn muziek komen? Nee hoor, ik vind van niet. Dat hij gewoon doorgaat met sterke Americana afleveren daar zie ik geen probleem in. Soms moeten artiesten vernieuwen, maar wat mij betreft is dat hier niet het geval. North Georgia Rounder voelt vertrouwd aan en het is een groot plezier om deze luistertrip te maken. Keep ‘m coming.

Uitgebracht door Soundly Music.