Queen of Jeans – All Again

Queen of Jeans - All Again album cover

Queen of Jeans is een indie rock formatie uit Philadelphia. Met All Again zijn ze toe aan hun derde album. Ze hebben met eerder werk bescheiden successen behaald, maar dit jaar moet het jaar worden tot het mainstream publiek. Dit nieuwe album verscheen twee weken geleden en krijgt op populaire Amerikaanse muziekwebsites veel positieve aandacht. Naar mijn mening geheel terecht.

De band bestaat uit Miri Devora (vocals), Matheson Glass (lead-gitaar, piano), Patrick Wall (drums) en Andrew Nitz (bass, toetsen). Voor All Again besloot Queen of Jeans gebruik te maken van de studio van producer Will Yip in Pennsylvania. Ook is hij tegelijkertijd producer en mixer van dit project. Het eindresultaat mag er zijn en het album klinkt dan ook voortreffelijk in alle opzichten.

Ik vind bands zoals Queen of Jeans, en albums zoals All Again, geweldig. Eerder dit jaar was ik bijvoorbeeld ook al heel positief over het debuutalbum The Party and the Mess van Soft Loft. All Again vind ik goed te vergelijken. Het is hele spannende indie rock muziek met veel onderscheidende elementen. Er gebeurt van alles. Daardoor gaat het nooit vervelen en blijf je met veel voldoening luisteren.

Het knappe van een album zoals All Again is dat het de hele rit boeiend blijft. Miri Devora, de leider van het stel, beschikt over een geweldige stem. Alleen al door de vocals kan ik naar dit album keer op keer luisteren. Maar ook de muzikale inkleuring heeft genoeg te bieden. Er wordt fraaie muziek door Queen of Jeans gemaakt en ze hebben een uitstekend gevoel voor het produceren van pakkende melodieën.

Indie rock is een genre dat al een lange tijd bestaat en om echt groot te worden moet je meerdere succesvolle albums produceren. Queen of Jeans eerdere albums werden nagenoeg niet opgemerkt, maar met All Again hebben ze een winnaar weten te produceren. Zoals gezegd krijgt het album in Amerika veel positieve aandacht en het is nu aan de luisteraar om ze bekend te laten worden.

Dat bekend worden is natuurlijk altijd maar afwachten. Niet alleen succesvolle albums zijn belangrijk voor succes. Ook veel toeren en natuurlijk een beetje geluk is nodig. Al met al vind ik All Again een uniek indie rock album en tevens een van de betere van dit jaar. Queen of Jeans, een naam om te onthouden, want het kan zomaar zijn dat ze binnen een paar jaar populair worden. En met albums zoals All Again zal dat voor mij niet verrassend zijn.