Sabrina Carpenter – Short n’ Sweet

Sabrina Carpenter - Short n' Sweet album cover

Taylor Swift domineert al jaren de pop charts, maar er is sterke concurrentie bijgekomen. Ik besprak eerder dit jaar al het uitstekende album The Secret of Us van Gracie Abrams. Pop muziek op z’n best. Ook Sabrina Carpenter kan er wat van. Ze is pas 25, maar heeft inmiddels zes albums uitgebracht. Short n’ Sweet is haar meest recente en is haar doorbraak tot het wereldwijde mainstream publiek.

De reden waarom Sabrina Carpenter opeens, een beetje vanuit het niets, de hele wereld overgaat komt door het nummer Espresso. Dat nummer is een van de grootste zomerhits van dit jaar en scoort absurde aantallen op streamplatforms en andere social media. Een heerlijk catchy pop liedje inderdaad en deed mij direct interesseren naar Short n’ Sweet.

Sabrina Carpenter was er vroeg bij en begon haar muzikale carrière op vijftienjarige leeftijd. Ook mocht ze in het verleden opdraven bij het kanaal van Disney. De jarenlange ervaring als artiest is te horen aan Short n’ Sweet. Ze weet elk liedje met veel overtuiging te brengen en alle liedjes zitten goed in elkaar. Ik vind het dan ook niet heel vreemd waarom Sabrina Carpenter zo succesvol is.

Sabrina Carpenter zal niet bekend worden om alleen de single Espresso. Ze heeft veel meer te bieden dan dat. De andere liedjes op Short n’ Sweet hebben ook allemaal dat speciale en er wordt op niveau pop muziek gemaakt. Heel knap om na zes albums nog zo fris en fruitig te klinken. Een beter pop album zoals Short n’ Sweet ga je dit jaar niet krijgen.

Meerdere singles van Short n’ Sweet gaan inmiddels de hele wereld over en naar mijn mening volkomen terecht. Sabrina Carpenter heeft het imago om succesvol te zijn. Ze beschikt over een zoete stem en heeft haar uiterlijk mee. De teksten zijn doeltreffend en spreken een jong publiek aan. En als de liedjes ook nog eens van kwaliteit zijn, dan is het heel makkelijk alles bij elkaar op te tellen. Alles klopt aan deze artiest.

In Noord-Amerika zijn de shows van Sabrina Carpenter uitverkocht en ook zal ze volgend jaar naar Europa komen om Espresso, en alle andere hits, ten gehore te brengen. Short n’ Sweet is een mooi pop album waar je dertig minuutjes redelijk wat plezier mee zult beleven. Muziek om niet heel ingewikkeld over te doen. Sabrina Carpenter weet na zes albums heel goed hoe een goed pop liedje hoort te klinken en dat is wat ze op uitstekende wijze presenteert op Short n’ Sweet.