Maggie Antone – Rhinestoned

Maggie Antone - Rhinestoned album cover

Het is dringen in Nashville en er dienen zich meer en meer jonge singer-songwriters aan. Je zult er niet stil bij staan, maar iedere week komen er weer tal van nieuwe albums uit in het genre. Lastig keuzes maken, want het klinkt allemaal zo sterk en een ieder beschikt over unieke talenten. Om Maggie Antone kon ik niet heen, want haar debuutalbum Rhinestoned is goed, heel goed.

Maggie Antone groeide op met muziek en haar ouders zagen haar talenten al op jonge leeftijd. Zo ging ze al vroeg naar muzieklessen, het theater en nam ze deel aan talentenshows in en rondom haar stad Richmond. Wat later nam ze een cover op van Tyler Childers, Lady May, en daarmee bereikte ze een groot publiek via internet.

De cover van Tyler Childers werd zo goed bekeken dat Maggie Antone er meer mee ging doen. Ze produceerde een hele collectie van covers genaamd Interpretations. Ze won het internet publiek met haar fantastische vocalen. Een album met alleen maar originele songs kon dan ook niet uitblijven en dat is recent verschenen in de vorm van Rhinestoned.

Het is vanaf het eerste nummer gelijk serieus en krijg je direct een liefde voor de stem van Maggie Antone en de songs. Je merkt aan alles dat ze met veel plezier in de studio dit album heeft opgenomen. Dat is niet alleen te horen aan de prachtige vocalen, maar ook aan de muzikale inkleuring. De sessie muzikanten laten hun instrumenten op Rhinestoned stralen en excelleren.

Als je luistert naar Rhinestoned en je bent een beetje bekend in de Americana scene dan zul je gaan vergelijken met andere artiesten. Het wordt tijdens het luisteren duidelijk dat Maggie Antone redelijk wat heeft geluisterd naar Megan Moroney. Sommige songs lijken er verdacht veel op. Helemaal niets mis mee natuurlijk, het is allemaal net iets anders gedaan, en het blijft alsnog op een goede manier onderscheiden.

Maggie Antone is geslaagd voor haar debuutalbum. Een collectie met hele fijne Americana songs waar veel concurrerende singer-songwriters jaloers op mogen zijn. Ze beschikt over het talent om het groot te maken als artiest. Dat was al te horen op haar internet covers en met Rhinestoned toont ze aan dat ze ook de creativiteit heeft om kwalitatieve originele songs te produceren. Hier gaan we in de toekomst nog veel van horen.