San Cisco – Under The Light

San Cisco - Under The Light album cover

Vroeger was ik helemaal idolaat van indie pop bandjes. Bands zoals Magic Man, The Colourist en Panama Wedding vond ik fantastisch. Jammer genoeg zijn er veel onderweg mee gestopt, al hadden ze heel groot kunnen worden. De Australische San Cisco is ook typisch zo’n indie pop bandje dat mij doet herinneren aan vroeger. Ze bewegen al een tijdje door het muzikale landschap, want ze brachten in 2010 hun eerste EP’tje uit. En zo begon het avontuur van dit trio en heeft ze gebracht waar ze nu zijn. Inmiddels is Under The Light alweer hun vijfde langspeler en je mag toch wel zeggen dat ze een fijne neus hebben voor het produceren van kwaliteit pop songs. Ja, het is eerlijk gezegd allemaal niet heel revolutionair wat we hier te horen krijgen, maar het is wel weer aanstekelijk lekker. San Cisco is tegenwoordig een gevestigde naam en wist voor Under The Light samenwerkingen aan te gaan met ervaren mensen in het vak. Zo werkte producer James Ireland in het verleden samen met grote artiesten, mixer Neal H. Poguo won zelfs een aantal Grammy’s en engineer Anthony Dolhai deed zaken met Carly Rae Jepsen. Op dit album zijn ook samenwerkingen te horen met Tame Impala en leden van de band POND. San Cisco heeft niets aan het toeval overgelaten en hun nieuwe album project op een serieuze manier aangepakt. Het betaalt zich uit, want Under The Light weet zich net wat even meer te onderscheiden dan de vele andere pop bandjes van dit moment. Dat komt door de jarenlange ervaring van San Cisco als band, maar ook door het samenwerken met belangrijke vaklui in de studio. Dit album is prettig ongecompliceerd en doet mij weer even denken aan vroeger toen ik dit soort muziek gretig luisterde. Vervelen gaat het nog steeds niet en ben blij dat muziek zoals van San Cisco nog steeds een weg weet te vinden naar veel luisteraars over de hele wereld.