Sarah Morris – Here’s to You

Sarah Morris - Here's to You album cover

Singer / songwriter Sarah Morris geniet met haar muziek veel succes in haar thuisland Amerika. Ze is vandaag de dag een gevestigde naam en heeft inmiddels meerdere platen uitgebracht. Dit jaar is er een gloednieuw album genaamd Here’s to You. Een album wat mij op het eerste gehoor niet heel uitzonderlijk deed klinken, maar waar ik nu helemaal verliefd op bent en niet meer kan stoppen met luisteren.

Sarah Morris begon haar muzikale carrière in Nashville. Daar startte ze met intensief schrijven van lyrics en tijdloze Americana liedjes. Het talent als muzikant werd opgemerkt en al snel werd ze een gewaardeerde artiest binnen de Nashville scene. Inmiddels is er een band bestaande uit Thomas Nordlund, Andrew Foreman, en Lars-Erik Larson. Samen met The Sometimes Guys, zoals deze mannen zich noemen, veroveren ze de harten van de Americana luisteraar.

Here’s to You is een prachtig album. Het bevat alles wat een goede Americana plaat moet hebben en heeft net dat beetje meer om onderscheidend te zijn. Je hoort aan alles dat Sarah Morris met ontzettend veel vertrouwen de liedjes inkleurt. Dat ze inmiddels al jaren ervaring heeft als muzikant hoor je aan dit album.

Naast dat Sarah Morris met ontzettend veel vertrouwen de liedjes zingt, doet ook de instrumentatie veel goeds. Haar band The Sometimes Guys weten Here’s to You te bekleden met warme instrumentatie. Hier wat akoestische gitaren, daar wat piano klanken en ook de drums weten zich heel mooi te nestelen in het kleurrijke klanken tapijt. Dit album is perfect geschikt voor de lente en zomer.

Ik was dus na een eerste luisterbeurt niet helemaal overtuigd van Here’s to You. Soms pakken albums je niet gelijk en hebben ze meerdere keren nodig. Ik kan besluiten om het album te laten, maar toch vond ik dit album iets hebben. Het is niet je doorsnee Americana album. Dit album is afwisselend, uitdagend en bevat mooie teksten. Daar kwam ik dus pas na een paar keer luisteren achter.

Maar inmiddels vind ik Here’s to You een van de betere Americana platen van de laatste tijd. Sarah Morris weet simpelweg met dit album veel indruk te maken en doet mij uitnodigen om naar eerder werk te luisteren. Aangezien ze zeer gewaardeerd wordt binnen Nashville en haar thuisstad Minneapolis verwacht ik dat eerdere platen ook voortreffelijk zullen klinken.

Here’s to You mag van mij wel benoemd worden als een Americana plaat van buitencategorie. Sarah Morris is duidelijk een ontzettend sterke schrijfster en weet met haar fantastisch band aan haar zijde de muziek op een fraaie manier ten gehore te brengen. Met een liefelijk stemgeluid kan ik mij niet voorstellen dat je hier niet warm van wordt. Prachtplaat en eentje om te koesteren zo goed.