Sasha Alex Sloan – Me Again

Sasha Alex Sloan - Me Again album cover

De afgelopen weken verschenen er ontzettend veel goede singer-songwriters albums. Het is heel moeilijk om het allemaal bij te houden en je kunt wel stellen dat dit een luxe positie is. Zo veel moois om naar te luisteren, geweldig. Sommige albums kan ik gewoon niet negeren, omdat ze zo goed en het bespreken waard zijn. Neem Me Again van de Russische Amerikaanse indie artiest Sasha Alex Sloan.

Ik ben niet bekend met eerder werk van Sasha Alex Sloan en Me Again is dan ook mijn eerste introductie. In Amerika geniet ze aardig wat populariteit en worden haar liedjes veel geluisterd. Haar debuutalbum Only Child verscheen in 2020 en I Blame The World in 2022. Ze houdt de vaart er aardig in. Veel albums binnen korte tijd kunnen soms teveel van het goede zijn, maar gelukkig klinkt Me Again inspiratievol en zijn de liedjes van uitmuntende kwaliteit.

Me Again kent wel een andere weg dan eerdere albums van Sasha Alex Sloan. Na haar eerdere albums uitgebracht te hebben op een bekend platenlabel koos ze dit keer om het zonder te doen. Dit betekent dat ze voor dit album de volledige controle had en in de studio haar eigen ding deed. Het zal best spannend voor haar zijn geweest, maar het pakt goed uit. Ze toont aan dat ze ook makkelijk alleen goede songs kan produceren.

Er zijn zoals gezegd tegenwoordig zoveel singer-songwriters zoals Sasha Alex Sloan, het is allemaal teveel om bij te houden. Daarom moet je ook echt wat kunnen om je te onderscheiden. Het onderscheiden doet ze door intieme donkere liedjes te brengen met een geweldige intensiteit. En dan merk je dat Me Again toch wel ontzettend heel mooi geproduceerd is en dat ze een van de betere in het genre is.

Ik kan geen genoeg krijgen van artiesten zoals Sasha Alex Sloan. Ze weet haar liedjes op een fantastische wijze te presenteren en het is een hele goede keuze geweest om zonder platenlabel verder te gaan. Ja, het klinkt allemaal best donker, maar dat is waar dit soort jonge artiesten goed in zijn. De emotie heerst op Me Again en het gaat mij maar niet vervelen. Je kunt Sasha Alex Sloan terecht een van de betere indie artiesten van het moment noemen en dit album laat heel goed horen waarom dat zo is.