Sierra Ferrell – Long Time Coming

Sierra Ferrell - Long Time Coming album cover

Zoals de titel al doet vermoeden hebben we lang op deze debuutplaat van nieuweling Sierra Ferrell moeten wachten. Ze creƫerde de afgelopen jaren genoeg buzz in de Amerikaanse country scene en een debuut kon niet uitblijven. Zeer bekend label Rounder Records ziet talent in deze dame uit Virginia en brengt Long Time Coming uit. Het vertrouwen die Rounder Records geeft betaalt zich dubbel en dwars uit.

Je vraagt je nu af met wat soort country we hier precies mee te maken hebben? Sierra Ferrell is van de oude school. Ze straalt een en al authenticiteit op deze plaat uit en ze schaamt zich er niet voor. Dit is muziek voor diegene die vroege country een warm hart toedragen. Sommige nummers resoneren ver terug naar tijden van The Carter Family. Jaren 20 vorige eeuw heb ik het over.

Dat doet ze met een prachtige volle inkleuring van de nummers. De banjo mag niet ontbreken en zo ook akoestische gitaren en fiddles niet. Ze zijn allemaal present en stralen licht uit waar je helemaal warm van wordt. Dat licht kunnen we wel gebruiken nu de dagen weer korter worden. Sierra Ferrell heeft talent en laat dat onmiddellijk horen op Long Time Coming. Een mooie toekomst lonkt.

Dat je bij Rounder Records zit heeft zo zijn voordelen. Een van die voordelen is dat je natuurlijk een groot productie team achter je hebt die zorgt dat alles in de puntjes uitgewerkt wordt. Daarnaast heeft Rounder Records de connecties. En daar maakt Sierra Ferrell dankbaar gebruik van. Bluegrass talent Billy Strings doet bijvoorbeeld een nummertje mee en gaan er ook credits uit naar Sarah Jarosz en Tim O’Brien. En dan niet te vergeten producers Stu Hibberd en Gary Paczosa. Die hebben hun sporen in de muziek industrie meer dan verdiend.

Long Time Coming is traditioneel, kleurrijk en vol met creatieve liedjes. Sierra Ferrell weet goed met de druk om te gaan en een plaat uit te brengen waar nog lang over nagepraat en geluisterd naar gaat worden. Ze woont nu in Nashville, maar nog niet lang geleden bracht ze muziek aan de man in de straten van New Orleans en Seattle. Zo zie je maar, het kan snel gaan. Met dit album bewijst Ferrell dat zolang je in jezelf blijft geloven, hard werkt en dat uitdraagt met veel passie het uiteindelijk allemaal wel goed komt. Country luisteraars, luister naar Sierra Ferrell, want hier gaan we nog veel van horen.

Uitgebracht door Rounder Records