Suzie Brown – Some See the Flowers

Suzie Brown - Some See the Flowers album cover

Soms begrijp ik helemaal niet waarom sommige artiesten geen meer aandacht krijgen. Dat vind ik het geval bij folk pop artiest Suzie Brown. Na het luisteren van haar nieuwe plaat Some See the Flowers ben ik helemaal overtuigd van haar kwaliteit als muzikante en vind daarom ook best dat ze meer waardering mag krijgen. Vandaar ook deze louter positieve recensie.

Het knappe van Suzie Brown is dat ze niet alleen een artiest is en muziek uitbrengt. Naast haar artiesten bestaan is ze ook een hardwerkende cardiologist en een moeder van twee. Dit alles maakt dat ik nog meer waardering voor haar heb. Je zou zeggen dat dit de kwaliteit zou verminderen van haar muziek, maar dat is dus niet zo.

Some See the Flowers is simpelweg een hele sterke plaat. Je hoort aan deze plaat dat het niet de eerste is en dat er al een paar zijn geproduceerd. Want alles klinkt erg sterk en het loopt allemaal heel soepeltjes. Er is niet aan te merken dat deze plaat een onprofessionele productie heeft, ervarenheid voert de boventoon.

Wat te denken van het stemgeluid van deze talentvolle muzikant? Het luistert ongelofelijk lekker en is daarnaast teder en warm. Ik maakte tijdens het luisteren van Some See the Flowers al snel de vergelijking met de wat bekendere Michaela Anne. Qua vocals heeft het ontzettend veel raakvlakken en soms lijkt het wel op een kopie van elkaar. Een andere luistertip bij deze is Oh to Be That Free van Anne en heeft een soort zelfde stijl als Suzie Brown haar muziek.

Met de liedjes op Some See the Flowers zit het meer dan goed. Ze zijn kleurrijk, positief en ontzettend toegankelijk. Elk liedje heeft zo z’n charme en je hoeft wat dat betreft je helemaal niet te vervelen. Lieve liedjes waar je meteen warm mee wordt gemaakt. Suzie Brown weet het allemaal heel goed te brengen.

Je zult Suzie Brown waarschijnlijk nog niet kennen en Some See the Flowers is een uitstekende eerste introductie. Het album heeft alles wat folk pop zo goed maakt. Warm stemgeluid, toegankelijke liedjes en veel positiviteit zijn ingrediënten wat deze plaat dan ook zo goed maakt. Ik ben de laatste weken dan ook blij verrast om met deze hardwerkende muzikante kennis te maken en heb er graag veel lovende woorden voor over. Houd je van rustige folk muziek met een zoet randje dan mag je deze plaat absoluut niet missen.

Uitgebracht door Mule Kick Records