Tasha – All This and So Much More

Tasha - All This and So Much More album cover

De afgelopen jaren stonden voor singer-songwriter Tasha in het teken van veranderingen. Het gaat om zowel kleine als grote veranderingen. Groot in de zin van het verlies van dierbaren en het verbreken van een liefdesrelatie. Maar ook kleine veranderingen zoals een nieuw uiterlijk en reizen. Het heeft haar creatiever gemaakt en dat laat ze in volle bloei horen op het nieuwe album All This and So Much More.

En dan ben ik eigenlijk nog een andere belangrijke verandering vergeten. Zo kreeg ze een rol in de Broadway musical Illinois. Deze musical is een adoptie van het album van Sufjan Stevens. Dit alles heeft van Tasha een open persoon gemaakt en ze is tijdens het schrijven van All This and So Much More naar buiten getreden in plaats van naar het innerlijke te kijken.

Ik moet eerlijk bekennen dat All This and So Much More bij mij heeft moeten groeien. Het klopt dat er van alles gebeurt op dit album, de muzikale inkleuring is zeer gelaagd. Maar als je even niet oplet, dan zullen de songs wat op de achtergrond verdwijnen en kun je niet de volledige schoonheid ervaren. Uiteindelijk ben ik het album met koptelefoon na een aantal keren luisteren op waarde gaan schatten.

De muziek op All This and So Much More heeft genoeg te bieden als je liefhebber bent van singer-songwriter muziek. De basis op dit album ligt bij gitaren en drums. Vandaar worden er diverse laagjes toegevoegd met instrumenten zoals de piano en blazers. Je zult zo op het eerst denken dat het allemaal heel minimaal is, maar let op deze subtiele details, heel mooi.

Ook weet Tasha optimaal te stralen op All This and So Much More. Ik ben niet bekend met eerder werk van haar, maar op dit album laat ze zich met haar prachtige vocalen van haar beste kant horen. Haar stem, gepaard met de muzikale klanken, gaan heel goed samen en vormen een krachtig geheel. Alle songs zitten echt heel goed in elkaar en zijn een plezier voor het oor.

All This and So Much More krijgt in Amerika inmiddels veel positieve recensies en dat vind ik volkomen terecht. Als je liefhebber van muziek bent, en veel luistert, dan zul je vast hebben gemerkt dat er tegenwoordig aan singer-songwriters geen gebrek zijn. Tasha is naar mijn mening niet een van de velen, maar weet met dit nieuwe album onderscheidend en uniek te klinken. Fantastische songs verwerkt met liefde, met emotie en detail.