The Cactus Blossoms – Every Time I Think About You

The Cactus Blossoms - Every Time I Think About You album cover

Ik ben in bijna alle gevallen positief in mijn recensies over albums. Maar soms doet een album mij vrij weinig, maar vind ik alsnog de moeite om te bespreken. Dan is het meer omdat ik veel verwacht van de artiest en hoop dat ze met een volgend album wel indruk maken. Dit geldt voor het album One Day van The Cactus Blossoms. Kon er vrij weinig mee, maar ik gaf in mijn recensie aan om de volgende te proberen met hoop op meer geluk.

En de volgende plaat is recent verschenen in de vorm van Every Time I Think About You. Had ik met One Day meer gaap momentjes dan wow momentjes, met dit nieuwe album weten ze wel de juiste snaar te raken. De songs maken veel meer indruk en ik vind het een veel prettigere luisterervaring. Geen saai gedoe, maar songs met smoel.

Wat ik met name zo interessant vind aan Every Time I Think About You zijn de gitaarlijnen. Er zit veel meer pit in en zo nu en dan weet het zelfs wat te swingen. De uptempo songs zijn veel aantrekkelijker geproduceerd en hebben veel meer te bieden dan de meeste songs op One Day. The Cactus Blossoms klinken hier inspiratievol, dynamisch en energiek.

The Cactus Blossoms halen inspiratie uit oude muziek en dat is iets wat duidelijk te merken is. Zo werd er geluisterd naar artiesten zoals Bob Dylan, Hank Williams en Everly Brothers. Dat soort invloeden zijn terug te horen in de songs op Every Time I Think About You. Je moet ervan houden. Echter vind ik het album juist ook iets eigentijds hebben en makkelijk met nu mee kan.

Wat het oude geluid in de songs nog meer versterkt zijn de vocalen van The Cactus Blossoms. De broeders Jack Torry en Page Burkum beschikken over geweldige stemmen. Zowel solo als samen klinken ze zoals artiesten van vroeger. Je moet het kunnen waarderen, maar ik vind het prachtig om naar te luisteren en herleef met ze weer even oude country muziek.

Dit keer is het gelukkig toch goed gekomen tussen mij en The Cactus Blossoms. Ze maken met Every Time I Think About You een geweldig album en een om niet snel te vergeten. Was vorig werk naar mijn mening nog wat saai, dit keer weten ze een prima indruk te maken. De songs zijn heel melodieus en hebben dit keer veel meer interessants te bieden. Hopelijk weten ze dit niveau vast te houden en kan ik volgende keer weer net zo positief zijn.