Tyler Hubbard – Dancin’ In The Country

Tyler Hubbard - Dancin' In The Country album cover

Florida Georgia Line is dus verleden tijd en Tyler Hubbard en Brian Kelly gaan ieder hun eigen weg. Dat resulteerde vorig jaar bij Brian Kelly in het uitstekende Sunshine State of Mind. Het was alleen nog maar wachten wat Tyler Hubbard zou gaan brengen. Daar komen we nu achter met een eerste EP genaamd Dancin’ In The Country. Brian Kelly maakt zijn muziek een soort van zomerse Californische country pop en dat doet hij helemaal niet verkeerd. Tyler Hubbard gaat gewoon dezelfde kant op zoals hij al jaren deed met Florida Georgia Line. En dat is bro country, mainstream country en gladde country pop. Er zullen zeker country luisteraars voor te porren zijn en ook op de radio zal dit soort muziek het goed gaan doen. Maar ik vind het een herhaling van zetten en had meer creatiefs van Hubbard verwacht. Het klinkt allemaal degelijk, maar dit soort mainstream country onderscheidt zich niet van de rest. Dat doet de muziek van Brian Kelly wel. Tyler Hubbard heeft genoeg materiaal opgenomen om een lang album uit te brengen, Dancin’ In The Country is nog maar een voorproefje van wat komen gaat. Qua mainstream country standaarden is dit helemaal geen slechte EP, maar ik hoop toch echt dat Hubbard iets authentieks aan zijn muziek meegeeft en een eigen identiteit creĆ«ert. Dat mis ik helaas een beetje op Dancin’ In The Country. Florida Georgia Line 2.0 is deze EP goed samengevat en dat is jammer. Tyler Hubbard kan meer en beter en dat verwacht ik dan ook van het opkomende album. We gaan het zien.

Uitgebracht door EMI Records Nashville