Zach Top – Cold Beer & Country Music

Zach Top - Cold Beer & Country Music album cover

Country muziek is niet meer zoals het ooit was. Veel country liefhebbers zullen het hier mee eens zijn. Waar zijn de tijden van 90’s country George Strait, Alan Jackson en Travis Tritt? Het is tegenwoordig allemaal “country” met een dikke zoete pop rand en heeft heel weinig te maken met country van vroeger. Maar gelukkig zijn er artiesten zoals Zach Top met albums zoals Cold Beer & Country Music.

Cold Beer & Country Music is het debuutalbum van de 25-jarige Zach Top. Maar hij is al zijn hele leven met muziek bezig. Zo begon hij op z’n zevende een Bluegrass bandje met familie en later in zijn jeugd speelde het genre nog steeds een grote rol. Ook werkte hij in zijn jeugd op een cowboy ranch waardoor hij weet hoe het country leven is. In 2021 werd er een platendeal getekend in Nashville en dit zorgde voor veel publiciteit en verwachtingen.

De afgelopen jaren werden er al een aantal singles uitgebracht, maar dit jaar moet het jaar van Zach Top worden. Cold Beer & Country Music is zijn eerste volwaardige album als country artiest en laat meteen horen dat hij serieus is en dat hij een artiest is om rekening mee te houden. Het moge duidelijk zijn dat het country genre een geweldige artiest rijker is.

Want Cold Beer & Country Music is alles wat je van een kwalitatief goede country plaat mag verwachten. De muziek van Zach Top doet inderdaad heel veel denken aan oude vervlogen tijden toen legendes zoals George Strait en Alan Jackson de charts domineerden. Dit album had prima gepast in de jaren negentig, maar is ook heel eigentijds en kan makkelijk mee met vandaag.

Het album is een paar weken geleden verschenen en je kunt concluderen dat het inmiddels een groot succes is. Zach Top weet met Cold Beer & Country Music de juiste snaar te raken bij het country publiek en brengt een ode aan traditionele country muziek. Het album weet alles goed te doen en alle liedjes hebben een smaakvolle productie. Een en al genieten.

Zach Top kan dan ook een mooie toekomst gaan beleven. Het is nu zaak dat hij zijn album presenteert aan het publiek door middel van live shows. De komende maanden staan er in Amerika ieder geval genoeg optredens op de planning. Zo mag hij alvast het podium delen met artiesten zoals Lainey Wilson en Jackson Dean, niet de minste namen. Hier in Nederland moeten we het doen met Cold Beer & Country Music, maar oh wat is dit fantastische country. Precies zoals het hoort.